בסרגון מעודדים מהשיפור בביקושים; לא מספקים תחזיות להמשך השנה

דו"חות הרבעון הראשון היו בהתאם לאזהרה שפרסמה החברה *נשיא ומנכ"ל החברה: "מנועי הצמיחה העיקריים לטווח הארוך נותרו בעינם" *"נמשיך להתמקד בריסון ההוצאות לצד שמירה על גמישות"

הרבה הפתעות לא היו בדו"חות שפרסמה סרגון ביום שישי, מכיוון שהמספרים כבר פורסמו באזהרת הרווח מספר שבועות קודם לכן. התוצאות היו נמוכות בהתאם, ובשיחת הוועידה נמנעה הנהלת החברה מלהתחייב על כך שהרבעון הראשון מסמן את השפל עבור סרגון. במקביל, גם הפעם לא פורסמה תחזית לרבעון הבא או לשנת 2009 כולה, על רקע הראות (visibility) הנמוכה, אם כי סרגון ציינה שצבר ההזמנות הנוכחי שלה הוא ליותר מרבעון אחד.

סרגון מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה, והתוצאות הרבעוניות שלה היו באמצע טווח ההכנסות והרווח שפורסם באזהרת הרווח. הרבעון הראשון הסתיים עם הכנסות של 43.9 מיליון דולר, ירידה של 6.9% ביחס לרבעון המקביל, כאשר שלושה לקוחות היו אחראים ליותר מ-10% מההכנסות כל אחד - נוקיה-סימנס, איתה יש לסרגון הסכם OEM (יצרן ציוד מקורי), ועוד שני לקוחות באמריקה הצפונית והדרומית. החלוקה הגיאוגרפית של ההכנסות הייתה כך: 31% הגיעו מאסיה-פסיפיק ו-31% מאירופה, אפריקה והמזרח התיכון, 19% הגיעו מאמריקה הצפונית ועוד 19% מאמריקה הלטינית.

הרווח הגולמי הגיע ל-33.9% מההכנסות, ועל בסיס כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) סרגון רושמת הפסד תפעולי קטן, בסך 57 אלף דולר. בצירוף הכנסות פיננסיות של 354 אלף דולר, נרשם בשורה התחתונה רווח של 215 אלף דולר על בסיס GAAP. בנטרול הוצאות רישום האופציות לעובדים, שהסתכמו ב-789 אלף דולר, סרגון רשמה רווח נקי Non-GAAP של מיליון דולר, ירידה של כ-80% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. הרווח למניה הגיע ל-3 סנט.

"מנועי הצמיחה העיקריים לטווח הארוך, נותרו בעינם", אמר נשיא ומנכ"ל החברה, עירא פלטי. "בנוסף, אנחנו שואבים עידוד ממגמת שיפור בביקושים, לאור הרחבה של רשתות GSM בהודו כדי להתמודד עם גידול שיא במספר המנויים, כמו גם שיפור בביקושים בצפון אמריקה". פלטי הוסיף, כי החברה תמשיך לנקוט זהירות בתחזית לטווח הקצר, בשל חוסר הוודאות הכלכלי, התארכות הליך המכירה והמשך התמקדות הלקוחות בשמירה על מזומנים. "במציאות כלכלית זו, נמשיך להתמקד בריסון ההוצאות לצד שמירה על גמישות, וזאת כדי שנוכל להגיב במהירות וביעילות, כאשר קצב ההזמנות יגדל".

בשיחת הוועידה פירטו פלטי וסמנכ"ל הכספים, תלי עידן, לגבי כוונת החברה להמשיך בקיצוצים בהוצאות התפעוליות, במטרה להגיע לנקודת איזון ברמת הכנסות של 36-37 מיליון דולר (הנמוכה ב-17% מהכנסות הרבעון הראשון). השניים ציינו בשיחה כי ההנחה היא שהמצב העסקי הנוכחי יימשך, והחברה מעוניינת להבטיח את המשך הרווחיות. בעוד שה-Book-to-Bill (יחס ההזמנות להכנסות) ירד אל מתחת ל-1, נקודה חיובית נמצאה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהסתכם ב-4.9 מיליון דולר. החברה הוציאה ברבעון הראשון 6.4 מיליון דולר על רכישה עצמית של מניות, ובסוף התקופה היו בקופתה מזומנים והשקעות בהיקף 93.5 מיליון דולר.

שווי השוק של סרגון, הנסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב, הוא 180 מיליון דולר.