מניות הדשנים עולות: צפי לחתימת חוזה אשלג בין BPC לסינים

ארגון יצרניות האשלג הרוסי צפוי לחתום על החוזה עד סוף אוקטובר או במהלך נובמבר והחוזה צפוי להיות בהיקף של 860 אלף טון של אשלג ■ המחיר שיקבע עם הסינים יהווה את מחיר הריצפה לשוק האשלג העולמי

מניות הדשנים הנסחרות בוול סטריט ובהן בולטות מניית פוטאש ומוזאיק , רושמות הערב עליות בניגוד למגמה, זאת על רקע התחזקות ההערכות בשוק כי ארגון האשלג הרוסי, BPC קרוב לחתימה על חוזה מול הסינים. הבוקר הודיע הארגון על היותו במו"מ עם הסינים ביחס למכירות האשלג להם בשנת 2010. "החוזה נמצא בשלבים הסופיים כעת". הדבר צפוי כמובן גם להשפיע על היצרנית הישראלית, כי"ל .

על פי ההודעה, BPC צפויה לחתום על החוזה עד סוף אוקטובר או במהלך נובמבר והחוזה צפוי להיות בהיקף של 860 אלף טון של אשלג, בדומה לכמות עלייה חתמה בשנת 2008. לאחרונה נפגשה הנהלת הארגון הרוסי עם קונסורציום הרוכשים הסינים בסין אשר ביניהם נמצאים שלושת היבואניות המאושרות ע"י הממשל ונציגים של הממשלה הסינית. עד כה לא סיפקה BPC אינדיקציות ביחס לרמת המחירים בהם צפוי להיסגר חוזה האשלג ל-2010 מול הסינים.

עם זאת, BPC אותתה כי היא צפויה גם לשלוח 300 אלף טון של אשלג גם לוייטנאם ב-2010 כאשר המחיר במשלוח זה יהיה קרוב לרמות מחיר הספוט הקיימות כיום בשוק ועומדות על כ-500 דולר לטון.

ב-BPC מאמינים כי חתימה עם הסינים על חוזה להספקת אשלג ל-2010 תוביל לעלייה בביטחון הצרכנים מחוץ לסין מה שיוביל לעלייה בביקושים לאשלג בשנת 2010. הם צופים כי המחיר שיקבע עם הסינים יהווה את מחיר הריצפה לשוק האשלג העולמי ב-2010.