גבעות: "שדה מגד שווה לפחות כ-195 מיליון ד'"

גבעות פרסמה דוח הערכת רזרבות שנעשה ל-3 מקידוחיה

יומיים לפני תחילתו של חודש דצמבר, שבו על-פי תוכנית העבודה הייתה אמורה שותפות גבעות עולם לפרסם את דוח עתודות הנפט והגז בשדה מגד, כינסה השותפות מסיבת עיתונאים שבמסגרתה הוצג הדוח. מלבד מנהלי השותפות נכחו באירוע גם היועץ האסטרטגי המיוחד, האלוף (מיל') גיורא איילנד, והגיאולוג הבריטי ניק רייט, שהציג הערכת שווי כלכלית לשדה מגד.

על בסיס הערכת רזרבות מוכחות וצפויות שנעשתה ל"מגד 5" ולקידוחים העתידיים "מגד 6" ו"מגד 7", שוויו של שדה מגד למשקיעים (הפקה בניכוי תמלוגים ועלויות, לפני מס) נאמד ב-195 מיליון דולר, מספר שגדל כאשר מכניסים למשוואה את הרזרבות בכל שדה מגד. יש לציין כי הבוקר נסחרה גבעות לפי שווי של כ-200 מיליון דולר.

הערכת רזרבות הנפט והגז במאגרים מסווגת לשלוש קטגוריות: רזרבות מוכחות, רזרבות צפויות ורזרבות אפשריות. יש לציין שהרזרבות הצפויות, שיש הסתברות של 50% לקיומן, כוללות בתוכן גם את הרזרבות המוכחות, שלהן יש הסתברות הפקה של 90%. הרזרביות האפשריות כוללות בתוכן את הכמות בשתי הקטגוריות הקודמות.

דוח הרזרבות, שהוכן על-ידי חברת Baker RDS, התייחס כאמור לרזרבות הנמצאות בקידוח "מגד 5" ולקידוחים "מגד 6" ו"מגד 7", שעל פי תוכנית העבודה של גבעות אמורים להיערך ב-2012. על פי הדוח, בקטגוריית רזרבות מוכחות ישנן לפחות 2.2 מיליון חביות נפט בר הפקה בקידוח "מגד 5", ממקטעים 1 עד 6 שנבדקו עד היום. כאשר מכניסים למשוואה את הקידוחים העתידיים "מגד 6" ו"מגד 7", רזרבות הנפט בר-ההפקה הצפויות עומדות על 10.5 מיליון חביות, ובהסתברות של 10% יש בקידוחים אלה נפט בר-הפקה בהיקף של 16.9 מיליון חביות.

40 קידוחים נוספים

הדוח מספק גם הערכה לכלל רזרבות הנפט בשדה מגד, תוך שהוא מתנה את ההערכה בביצוע לא פחות מ-40 קידוחים נוספים. על פי הדוח יש בכלל השדה רזרבות מוכחות בהיקף של 31.9 מיליון חביות, רזרבות צפויות בהיקף של 59.9 מיליון חביות ופוטנציאל לרזרבות אפשריות מצטברות בהיקף של 90.1 מיליון חביות.

על בסיס הנתונים הוכן הדוח הכלכלי, שהתייחס לשני מצבים בלבד. רייט לקח את הרזרבות הצפויות בקידוחי מגד 5, 6 ו-7, בהיקף של 10.5 מיליון חביות, והניח כי בכל אחד מהם יופקו 1,400 חביות ביום, שיימכרו במחיר של 70 דולר לחבית ויהוונו בשיעור של 10%. בניכוי התמלוגים למדינה, לשותף הכללי ועלויות ההפקה, הערך הנוכחי של השדה מסתכם ב-195 מיליון דולר לפני מס.

השווי השני התייחס למצב שבו מבוצעים 16 קידוחים נוספים, והיקף הרזרבות בהן עומד על 56 מיליון חביות. בהנחה שבכל אחד מהקידוחים תתבצע הפקה בקצב של 1,400 חביות ליום, אשר יימכרו במחיר של 70 דולר לחבית, שוויו של השדה לאחר הוצאות מסתכם ב-830 מיליון דולר לפני מס.

בפתיחת המסחר התלהבו המשקיעים מהדוח של גבעות, והטיסו את השותפות לעלייה של 15.4%, אולם בהמשך היום התמתנו העליות, וגבעות סיימה את יום המסחר בעלייה של 1.3% בלבד.