עבר את המשוכה: ועדת הכספים אישרה את התקציב

(עדכונים שוטפים) - הוועדה העבירה את התקציב לקריאה שניה ושלישית בכנסת ברוב של 10 חברים שהצביעו בעד מול 4 חברים שהצביעו נגד

ועדת הכספים אישרה לפני דקות ספורות את תקציב המדינה לשנים 2011-2012 לקריאה שניה ושלישית ברוב של 10 חברים שהצביעו בעד מול 4 חברים שהצביעו נגד.

זאת, לאחר שהוועדה המשותפת לחוץ ובטחון וכספים, בראשות שאול מופז, אישרה לפני כן את תקציב הבטחון ללא שינויים ותוספות ובכך נסללה הדרך לאישור החוק.

התקציב לשנת 2011 הוא בהיקף של כ-348 מיליארד שקל ול-2012 בהיקף של כ-365 מיליארד שקל.

דרישת שר הביטחון אהוד ברק (עבודה) לתוספת בסך 6 מיליארד שקל לתקציב הביטחון היא זו שעיכבה את אישור התקציב אולם כאמור התקציב עבר בסופו של דבר ללא התוספת לבטחון. תקציב הביטחון הוא הגדול ביותר מבין תקציב המדינה והוא עומד על כ-54 מיליארד שקל.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל.) אודי שני, ביקש להבהיר כי מערכת הביטחון לא מערערת על תקציב הביטחון כפי שאושר בממשלה לפני מספר חודשים. "כפי שנעשה מידי שנה, מערכת הביטחון הציגה לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון של ועדות הכספים החוץ והביטחון,את תוכנית העבודה של מערכת הביטחון לשנים 2011-2012, ואת הפערים בין צרכי מערכת הביטחון לתקציב הביטחון כפי שגם הוצגו בממשלה טרם אישור התקציב. הצגה זו נעשית מידי שנה, והיא מהווה חלק בלתי נפרד מהליך אישור תקציב המדינה בכנסת", נאמר בהודעה של משרד הבטחון.

כאמור, מערכת הביטחון לא ביקשה תוספת תקציב, הוועדה המשותפת בראשות ח"כ שאול מופז החליטה שהיא נדרשת לבירור עמוק טרם אישור תקציב הביטחון לאור הפערים שהוצגו בפניה ואושרו בממשלה. "צר לנו על כך שגורמים שונים פועלים על מנת לייצר מאבק שלא קיים", נאמר בהודעה.

יצוין כי הממשלה נענתה לכלל הדרישות התקציביות של יהדות התורה והיום אף העניקה תוספת של 12 מיליון שקל לקצבאות האברכים.

דובר קדימה מסר בתגובה לאישור התקציב כי "נתניהו בחר באברכים והפקיר את הכבאים. מדובר בהחלטה שערורייתית המהווה מסר מביש וברור לציבור בישראל שבראשו עומד אדם ציני ואטום אשר סדר העדיפויות שלו פוגע בישראל. לאחר שברח מאחריות ומוועדת חקירה ממלכתית נתניהו מטייח את החלטות מבקר המדינה, מוכיח שלא למד דבר ומחזק את אמירתו של המבקר ולפיה נתניהו וממשלתו הפקירו את אזרחי ישראל".