שוב תאונה ברכבת: 60 פצועים, רובם קל, בהתנגשות שתי רכבות ליד נתניה

המסילה בין תל אביב לחיפה חסומה עד יום שישי, עקב תיקונה * משרד התחבורה מינה ועדת בדיקה

בהתנגשות צד של שתי רכבות דו-קומותיות, שאירעה הבוקר (ה') דרומית לתחנת הרכבת בנתניה, נפצעו 60 בני אדם. אדם אחד נפצע בינוני והשאר קל, בעיקר סובלים מחרדה, בחילות וסחרחורות. בשל העובדה שהתאונה התרחשה במרחק 300 מטר מהתחנה, הרכבות לא הספיקו להאיץ - וכך נמנע נזק רב יותר. הנזק מותן גם בשל העובדה שהרכבות לא התהפכו. עם זאת, שני קרנות נותקו מאחת הרכבות כתוצאה מפגיעת קטר הרכבת השנייה.

משרד התחבורה מינה ועדת בדיקה שתבדוק את נסיבות ההתנגשות. גם המשטרה והרכבת הקימו ועדת חקירה משותפת, על-מנת ללמוד את כל פרטי האירוע. אחד מכיווני החקירה הנבדקים הוא אי-עצירה של אחת הרכבות באור אדום. מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, אמר כי ככל הנראה, התאונה לא נגרמה מכשל טכני - אלא מטעות אנוש.

הפצועים פונו לבתי החולים לניאדו בנתניה, מאיר בכפר סבא, הלל יפה בחדרה ואיכלוב בתל אביב. רכבת ישראל פינתה את הנוסעים מזירת התאונה באמצעות אוטובוסים.

תנועת הרכבת בין תל אביב לחיפה הושבתה בשני הכיוונים, ואחר הצהריים נמסר כי פינוי הקרונות שנפגעו בתאונה יימשך עד יום שישי, לכל המוקדם. זאת, משום שגם למסילה נגרם נזק. המשמעות - חיילים וסטודנטים רבים שיוצאים לחופשות סוף השבוע ייאלצו למצוא דרכים אחרות להגיע למחוזות חפצם. בשאר הרכבות הורגשו בשעות שלאחר התאונה עיכובים - הן בשל התאונה, הן בשל השבתת קווי הרכבת בדרום הארץ לרגל עבודות תשתית מתוכננות הנערכות השבוע.