יצרנית דגני קלוג'ס מורידה מהמדפים מוצרים עקב התפרצות חיידק הסלמונלה בארה"ב שגרם למותם של 6 אנשים

החיידק גרם למאות אנשים ב-43 מדינות בארה"ב לחלות ; כמות מסחרית של חמאת בוטנים, שסופקה ע"י Peanut Corp לחברות, חנויות, בתי-אבות וקפיטריות במוסדות ברחבי ארה"ב, היתה נגועה בחיידק

דיווחים מארה"ב מוסרים כי חברת דגני הבוקר קלוג , יצרנית דגני הבוקר המובילה בעולם, נאלצה להוריד מהמדפים 16 ממוצריה, על רקע החשש כי הם נגועים בחיידק הסלמונלה.

הפרשה החלה כשהרשויות בארה"ב חקרו כי כמות מסחרית של חמאת בוטנים, שסופקה ע"י Peanut Corp (תאגיד הבוטנים, בתרגום חופשי) לחברות, חנויות, בתי אבות וקפיטריות במוסדות בארה"ב, היתה נגועה בחיידק. הסלמונלה גרם למאות אנשים ב-43 מדינות בארה"ב לחלות, ואף גרם למותם של 6 מהם.

מהחקירה עלה כי במוסד בג'ורגי'ה, המספק מוצרים ל-85 חברות מזון מובילות בארה"ב, התגלה החיידק. נציגי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) מתמקד ב-32 מתוך 85 החברות שקיבלו את האספקה, ודורש מהן לבחון את מוצריהן או לאסוף אותם בחזרה מהחנויות.

חברת קלוג ביקשה בתחילת השבוע מחנויות בארה"ב, להוריד מהמדפים מספר ממוצריה, כתרופה המקדימה את המכה, אך מהודעה שפירסמה אמש החברה מסרה כי באופן וולונטרי היא אוספת את המוצרים, על רקע החשש כי הם נגועים.

התפרצות חיידק הסלמונלה, הקשור לחמאת בוטנים, הוא השני בשנתיים האחרונות. החיידק הוא הגורם מספר אחד בארה"ב להרעלות מזון.