דירקטוריון ריטליקס יתכנס היום ב-18:00 כדי לדון בהצעת רכש נוספת לחברה; המחיר - סביב 9 דולר למניה

מחיר ההצעה הצפוי גבוה משמעותית ממחיר הפתיחה של המניה בוול סטריט, שעמד על 6.91 דולר למניה ; ביום שלישי נכשלה תוקפה של הצעת הרכש שהגישה קרן פימי מכיוון שהמחיר של 6 דולר למניה, היה נמוך משמעותית ממחיר המניה בשוק

דירקטוריון ריטליקס יתכנס היום (ה') בסביבות השעה 18:00 כדי לדון בהצעת רכש נוספת לחברה. כך נודע ל"גלובס". מחיר ההצעה צפוי לעמוד סביב 9 דולר למניה, גבוה משמעותית ממחיר הפתיחה של המניה בוול סטריט שעמד על 6.91 דולר למניה.

נזכיר כי ביום שלישי האחרון, תוקפה של הצעת הרכש שהגישה קרן פימי לצורך הגדלת אחזקתה בחברת התוכנה, פג ונכון ליום זה, ניתן היה להעריך כי לא נמצאו משקיעים שהסכימו למכור לה את מניותיהם. זאת, מכיוון שהמחיר בהצעה, 6 דולר למניה, היה נמוך משמעותית ממחיר המניה בשוק.

קרן פימי האריכה בשבוע שעבר את תוקף ההצעה, לאחר שדירקטוריון ריטליקס הודיע כי קיבל הצעה בלתי מחייבת מגורם שלישי לרכישת החברה כולה בתמורה ל-162.5 מיליון דולר, או 8 דולר למניה. פימי, שתכננה להגדיל את אחזקתה ב-10% נוספים לפי מחיר של 6 דולר למניה, נאלצה לוותר על התוכניות לביצור שליטתה בחברה מרעננה, שכן זו נסחרת בימים האחרונים באזור ה-7 דולר למניה.

ריטליקס מוכרת פתרונות תוכנה לסופרמרקטים ורשתות קמעונאיות, ולאחר הקפיצה בשבוע שעבר במנייתה שווי השוק שלה עומד על 140.4 מיליון דולר. נכון לכתיבת שורות אלו, המניה עולה ב-3.3% בבורסה בוול סטריט.

כן נזכיר, שהצעת הרכש שהגישה ריטליקס מחויבת לפי חוק החברות בישראל, הקובע כי גורמים הקשורים בהסכם שליטה בחברה לא יכולים להגדיל את אחזקותיהם המצרפיות אל מעבר לרף של 25% ללא הצעת רכש מיוחדת. השליטה בחברה כיום מצויה בידי פימי ומייסדי החברה - בריאן קופר והמנכ"ל בארי שקד - וביחד הם נוגעים ברף שנקבע בחוק החברות.