פרטנר מתחילה להתייעל: תפטר כ-150 עובדים עד סוף השנה

בחברת הסלולר רוצים לסיים את הליכי הפיטורים לפני תחילת השנה הבאה, בעיקר כדי להרגיע את העובדים

חברת פרטנר, בניהולו של דוד אבנר, החלה לערוך שימועים לעובדים לקראת פיטורים וזאת במטרה לסיים את הליך הפיטורים בחברה עד סוף השנה. בכוונת פרטנר להתחיל את שנת 2010 כשסאגת הפיטורים מאחוריה לאור העובדה שנושא הפיטורים יוצר סיטואציה מאוד לא נוחה לעובדים שנמצאים בחרדה מפני האפשרות שיפוטרו והדבר מכניס את כל הארגון לבעיה.

פרטנר מכחישה בתקיפות שהיקף הפיטורים יעמוד על מאות עובדים, כפי שמעריכים העובדים עצמם בשיחות פנימיות ביניהם. ל"גלובס" נודע כי המספר העדכני שעליו מדברים כעת הוא 120-150 עובדים, אם כי לא בטוח שזה מספר סופי. בהתחשב בכך שלפרטנר יש 6,500 עובדים, נראה שהמספר לא ייעצר ב-150 עובדים, אם כי דעת החברה שונה בעניין והיא מבטיחה שלא יהיו פיטורים של יותר מ-150 עובדים ושמדובר בהתאמות בלבד.

הפיטורים בפרטנר באים בעקבות הירידה בביצועי החברה וכניסת בעלים חדשים, אילן בן דב. חברת הייעוץ מקינזי מבצעת את עבודת הייעוץ עבור פרטנר, תוך שהיא "חותכת" כל אגף וכל מחלקה בארגון ועושה השוואות בינלאומיות מול חברות סלולר בעולם. ההשוואות הן אכזריות במיוחד משום שהן לא נעשות תמיד אחד לאחד ומשום שכל ארגון בנוי אחרת ולפעמים יש לו אסטרטגיה שונה.

עם זאת, בשורה התחתונה מנהלי הארגון מקבלים תמונת מצב ובסיס גס להשוואה. כך, למשל, מחלקה שעוסקת בבניית אתרים בארץ מול אותה מחלקה במדינה אחרת לא חייב שיהיה לה את אותו כוח האדם באופן יחסי, מפני שאישורי הבנייה בארץ מורכבים ובעייתיים הרבה יותר מהרבה מקומות אחרים.

ההמלצות של מקינזי הוצגו בפני ההנהלה ומשם עברו ליישומן על ידי הסמנכ"לים ומנהלי האגפים שמתחתיהם, כשיחד הם מקבלים החלטות כיצד להתארגן וכיצד להתייעל בכפוף להמלצות והחלטות החברה. *