טורקיה: "נצמצם הקשרים הביטחוניים והכלכליים עם ישראל; תשלמו פיצוי"

אחרי כמה הצהרות קשות רצופות מארדואן (בתמונה), הפעם מלבה את האש סגן ראש ממשלת טורקיה בולנט ארינץ': "אנחנו רציניים בעניין הזה, לא נתחיל שיתוף פעולה חדש והיחסים עם ישראל יירדו מדרגה" ■ טורקיה גם תתבע את ישראל בביה"ד הבינל' בהאג ובבית הדין לבוררות בוושינגטון

סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינץ', אמר היום (ו') כי בעקבות אירועי המשט, תצמצם טורקיה את הקשרים עם ישראל בתחום הביטחוני והכלכלי. ארינץ' ציין כי נבחנים מחדש כל ההסכמים עם ישראל, ואמר: "אנחנו רציניים בעניין הזה, לא נתחיל שיתוף פעולה חדש והיחסים עם ישראל ירדו מדרגה". כך מדווחים בגלי צה"ל.

במקביל, הודיעה טורקיה כי היא מתכוונת לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג ובבית הדין לבוררות בוושינגטון בעקבות אירועי המשט לעזה. במסגרת זאת, אנקרה מתכוונת להגיש לשני בתי הדין שתי תביעות: הראשונה תהיה תביעת פיצויים למשפחות ההרוגים והפצועים בספינה מרמרה, והשנייה תביעה על הפרת האמנה הימית עקב השתלטות חיילי צה"ל על הספינה מחוץ למים הטריטוריאלים של ישראל.

בתוך כך, יושבת ראש קדימה, ציפי לבני, אמרה בראיון לעיתון מרכזי בטורקיה, ג'ומהורייט, כי מוטב לטורקיה שישתפרו היחסים עם ישראל. לבני הוסיפה כי היא מאמינה שניתן לעשות זאת, וציינה כי המשך ישיבתה של טורקיה על הגדר לא מועילה לטורקיה ולא לאזור כולו .

אתמול תקף ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, את ישראל, והזהיר כי היא עומדת להפסיד את ארצו כחברה. "ישראל תאבד את החברה החשובה ביותר שלה באזור אם לא תשנה את המנטליות שלה", איים ארדואן באנקרה. בעניין המשט לעזה אמר ארדואן כי טורקיה "לא תתעלם ולא תעצום עין לאור הברוטליות הזאת", והוסיף: "כל עוד ילדים נהרגים, בתי ספר ובתי חולים מופצצים ומעבירי סיוע הומניטרי הומינטרי לאזרחים נטבחים - לא נוכל להבטיח שגשוג ויציבות באזור".