סאנופי אבנטיס הציעה לרכוש את Genzyme ב-18.5 מיליארד ד'

הצעת הרכש הינה במזומן ולפי מחיר של 69 דולר למניה ■ Genzyme מתחרה בפרוטליקס בתחום הטיפול במחלת הגושה

חברת התרופות הצרפתית, סאנופי אבנטיס הגישה הצעת הרכש לחברת הביוטק האמריקנית, Genzyme (סימול: GENZ) בתמורה ל-18.5 מיליארד דולר במזומן. Genzyme מתחרה בפרוטליקס בתחום הטיפול במחלת הגושה, מה שעשוי לתמוך במחירה של החברה הישראלית הנסחרת בנאסד"ק. שוק הטיפול במחלה מוערך ב-1.2 מיליארד בשנה.

העסקה הינה לפי 69 דולר למניה, מחיר המשקף למניה פרמייה של כ-38% מעל למחירה בתחילת יולי שעמד על 49.8 דולר. מחירה של המניה ביום ו' האחרון נקבע על 67.62 דולר, כך שהצעת הרכש משקפת פרמיה של עוד 2%.

המהלך הנוכחי בא כחודשיים לאחר שהחלו לזרום לשוק שמועות כי סאנופי בוחנת את האפשרות לרכישת יצרנית התרופות האמריקנית, מה שהקפיץ את מחירה בשוק, וזאת על מנת לעזור לה למצוא תחליפים הולמים להכנסות שאבדו לה על רקע ההחרפה בתחרות בתחומי הגנריקה.

מאז, התמודדה סאנופי אבנטיס, באופן בלתי צפוי, עם החלטת ה-FDA ב-23 ביולי אשר אישרה לחברות גנריות מתחרות לה לשווק את התרופה לדילול דם, ה-Lovenox הנחשבת לתרופת הבלוקבסטר של סאנופי אבנטיס וייצרה לה בשנה שעברה הכנסות בסך 3.9 מיליארד דולר.

נזכיר כי מתן אישור ה-FDA ל-Lovenox היווה את הטריגר לצניחתה של טבע , אשר עד כה לא קיבלה בעצמה את האישור לשיווק התרופה לדידול דם של סאנופיכפי שקיבלו מתחרותיה סאנדוז ומומנטה. לעומת זאת הפגיעה בה היתה לאחר שהמשקיעים העלו חששות כי האישור יזרז את ה-FDA במתן אישור דומה גם לחברות המעוניינות לשווק גירסאות גנריות של הקופקסון של טבע, תרופה שנחשבת גם היא לתרופה הקשה לחיקוי.

עוד נזכיר כי זיהום במפעל הייצור של ג'נזיים, שפגע ביכולת הייצור שלה, הביא את הרשות האמריקנית למזון ותרופות, לאשר לפרוטליקס להפיץ את מוצריה בתחום הטיפול במחלת הגושה באופן מצומצם. מה שאיפשר לחברה הישראלית, בה משקיעה גם ענקית התרופות פייזר, לנגוס בנתח השוק של ג'נזיים.