בנקים באירופה יזרימו 200 מיליארד א' דרך ה-IMF

(עדכון) - דובר ה-IMF: "רשויות באירופה בודקות אפשרות להלוואות לקרן" ■ האיחוד האירופי הציע לנתב הלוואות של הבנקים המרכזיים ביבשת דרך קרן המטבע הבינלאומית, בסכום של כ-200 מיליארד אירו

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה היום (ו') כי בכירים באירופה דנים באפשרות להלוואות דו צדדיות לקרן, אשר יוכלו לממן חילוץ מדינות בבעיות חוב בגוש האירו.

"רשויות באירופה, בדומה למדינות אחרות שחברות בקרן המטבע, בודקות אפשרות להלוואות דו צדדיות לקרן", אמר דובר קרן המטבע, גרי רייס. "הלואוות כאלו יכולות בהחלט להגיע מבנקים מרכזיים של מדינות חברות, והבנקים הללו אכן כבר מלווים לקרן על פי הסכמים משנת 2009".

מוקדם יותר בבוקר נודע ממקורות כי בפגישה שהתקיימה ביום ג' האחרון במעמד נשיא הבנק המרכזי, מריו דראגי, שרי האוצר של גוש האירו נתנו אישור להתקדמות עם תוכנית לניתוב הלוואות של הבנקים המרכזיים ביבשת דרך קרן המטבע הבינלאומית, בסכום של כ-200 מיליארד אירו.

נראה כי ברור לגורמים המעורבים בנסיון למצוא פתרון למשבר, שיש צורך בכלי נוסף להזרמת כספים, לאחר שלא לגמרי ברור מה יעלה בגורל קרן החילוץ, שאת מינופה לטריליון אירו מנסים כבר זמן רב לעשות. לפי ההצעה המדוברת, בנקים מרכזיים ביבשת ימחזרו קרנות דרך קרן המטבע, על מנת לסייע לספר ואיטליה, שתי המדינות שנחשבות כרגע לפגיעות ביותר.

"אנחנו מחפשים חיזוק מירבי עם קרן המטבע והבנק המרכזי", אמר שר האוצר הבלגי, דידייר ריינדרס.