וול סטריט בפנסילבניה? תוכנית חלופית למקרי טרור

פנסילבניה תבנה ותרשת משרדים על שטח של כ-300,000 רגל רבועים, 80 מייל ממנהטן

וול סטריט בפנסילבניה? נראה שבארה"ב מתכוננים ברצינות להתקפת הטרור הבאה על העיר ניו יורק.

בכירים בחברות ניו יורקיות מובילות נפגשו לאחרונה באתר גולף בהרי הפוקונו בפנסילבניה, כדי לשמוע על התכנית הגרנדיוזית לבנות תשתית לגיבוי הרשת הפיננסית בוול סטריט במקרה של התקפת טרור מסיבית על התפוח הגדול.

מושל פנסילבניה, אד ראנדל, היקנה כבר 30 מיליון דולר לבנייה ורישות משרדים על שטח של כ-300,000 רגל רבועה עם תקשורת לוויינית בצפון מזרח פנסילבניה, במרחק כ-80 מייל ממנהטן. העבודה מתוכננת להתחיל ביוני 2007.

כזכור, מיד אחרי 11 בספטמבר, המליץ השלטון הפדרלי של ארצות הברית לחברות המספקות שירותים פיננסיים, להקים משרדים חלופיים כדי להבטיח המשכיות בביזנס במקרה של התקפת טרור נוספת.

ב-2002 בחנה הנהלת הבורסה הוול סטריטית מקומות חלופיים לכתובת המפורסמת של וול סטריט 23 במחוז ווסטצ'סטר, מצפון לעיר ניו יורק.

הפרויקט, ששמו הרשמי, 'מרכז העסקים האזורי של פנסילבניה', או כפי שנוהגים לכנות אותו ' וול סטריט ווסט', זוכה להכרה בין החברות בוול סטריט, אבל עדיין לא קיבל את הדחיפה הממשית למומנטום רציני.

דבי בארק, עוזרת לאחד המנהלים של הפרויקט מודה: "וול סטריט ווסט הוא עדיין רעיון וחזון, וההנהלה של הפרויקט החדש מוכנה לרוץ קדימה".

בחוברת מהודרת של יחסי ציבור לחזון "וול סטריט המערבי", מצטטים בהדגשה מומחי טרור, המסכימים שאין ספק אם תהיה עוד מתקפת טרור, אלא מתי, ולכן המקום האלטרנטיבי בפנסילבניה אידיאלי.