בג"ץ: שגריר ישראל באוסטריה אברהם טולדו יסיים את כהונתו בסוף השנה

השופט חשין ביקר את הליכי המינוי של טולדו וכינה את ההליכים "פרטש", וזאת על שמשרד החוץ מינה אותו על אף שידע על בעייתיות המינוי

שגריר ישראל באוסטריה, אברהם טולדו, יסיים את כהונתו בסוף השנה. כך עולה מפסק דין בג"ץ אשר התקבל על דעת כל הצדדים. טולדו עתר לבג"ץ בבקשה לבטל החלטה של בית הדין הארצי לעבודה, אשר ביטל צו מניעה זמני המונע את פיטוריו מתפקידו כשגריר באוסטריה.

בעתירה טען טולדו כי הוא מועסק במשרד החוץ החל משנת 1964, וכי בעקבות שדרוג היחסים עם אוסטריה בדצמבר 2003 מונה כשגריר. ב-5 לפברואר השנה הגיש את כתב אמנתו.

10 ימים לאחר מכן הודיע לו משרד החוץ כי הוחלט להביא את כהונתו לסיומה. במהלך הדיון שהתקיים היום (ב`) בפני השופטים מישאל חשין, איילה פרוקצ`יה ואסתר חיות, הגיש משרד החוץ מסמכים לבג"ץ שעל פיהם השירות החשאי של אוסטריה התלונן על התנהגותו של אברהם טולדו, וכי התקבלו תלונות עליו במשרד החוץ על ידי גורמים בקהילה היהודית ומשלטונות אוסטריה.

משרד החוץ טען כי הוא פוגע ביחסי ישראל אוסטריה וכי השירות החשאי האוסטרי התלונן על התנהגות השגריר כלפי המאבטחים האוסטרים שלו, לא ציית להם, נסע באור אדום ברמזור והשתמש בכינויי גנאי כלפיהם.

השירות האוסטרי הזהיר כי יסיר את האבטחה מהשגריר. לטענת המדינה, הוא כשל בתפקידו, וכל יום נוסף בתפקיד גורם נזק. טולדו טען כי תפרו לו תיק, וכי מבקשים להכשיר במקומו מינוי פוליטי.

עוד אמר טולדו כי בזכותו שוקמו היחסים עם אוסטריה, וכי הוא אחראי לביקור הנשיא קצב בנובמבר הקרוב בווינה. במהלך הדיון מתח השופט חשין ביקורת על הליכי המינוי של טולדו על ידי המדינה וכינה את ההליכים "פרטש", וזאת על שמונה לתפקיד למרות שבמשרד החוץ ידעו על הבעייתיות של המינוי.

בסופו של דבר קיבלו הצדדים את הצעת השופטים להאריך את הכהונה עד לתום השנה.