ליברמן הורשע בבית המשפט בעיסקת טיעון בתקיפת קטין ואיומים

ליברמן הודה בכתב האישום המתוקן, שכלל רק חלק מסעיפי האישום המקוריים, במסגרת עיסקת טיעון שגובשה בין הפרקליטות לבין עורך דינו, עו"ד דב וייסגלס. הצדדים הגיעו להסכמה על עונש של קנס ופיצוי למתלונן

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (ב') את שר התשתיות, אביגדור ליברמן, בתקיפת קטין ובעבירת איומים.

ליברמן הודה בכתב האישום המתוקן, שכלל רק חלק מסעיפי האישום המקוריים, במסגרת עיסקת טיעון שגובשה בין הפרקליטות לבין עורך דינו, עו"ד דב וייסגלס. הצדדים הגיעו להסכמה על עונש של קנס ופיצוי למתלונן, בשיעור שייקבע על-ידי בית המשפט, וכן התחייבות מצד ליברמן להימנע מכל עבירה תוך תקופה שתיקבע אף היא על-ידי בית המשפט.

שופטי בית משפט השלום, שולמית דותן, רחל שלו-גרטל ואריה רומנוב, ייתנו את החלטתם אם לקבל את העיסקה ואת גזר הדין מחר בבוקר.

במהלך הקראת כתב האישום המתוקן אמרה נציגת הפרקליטות, עו"ד דברת סולטניק, כי "כולנו כהורים מכירים את התחושה שמישהו תוקף את ילדינו ואת הרצון שלנו לגונן עליהם. יחד עם זאת, המעשה שנעשה הוא בלתי נסבל וחרג מכל פרופורציה של תגובה. אין לקבל את הטענה כי מדובר באירוע מינורי, האירוע מצדיק הגשת כתב אישום".

עו"ד סולטניק הוסיפה: "עצם הודאתו של הנאשם, יש בה חשיבות בפני עצמה, על אחת כמה וכמה כשמדובר באיש ציבור. ההסדר אינו חורג בנסיבות העניין, ואינו קובע מאסר על תנאי, שיהיה חמור בהרבה מכל הסדר אחר שיוצע במקרה כזה".

סניגורו של הנאשם, עו"ד דב וייסגלס, אמר, כי "בנו של הנאשם חטף מכות רצח מחבורת ילדים, וזה רק נורמלי שליברמן ניסה לגונן על ילדו". עו"ד וייסגלס ציין, כי לנאשם לא היה כל קשר לילדים ומשפחתם מיום התקרית ועד היום. כמו כן ביקש מבית המשפט לקבל את עסקת הטיעון אליה הגיעו הצדדים ולקבוע פיצויים בערכים המקובלים להרשעות מן הסוג הזה.

אתר האינטרנט "YNET" מדווח, כי בכתב האישום המתוקן נאמר: "בתאריך ה-17.12.99 בסביבות השעה 20:00, חזר בנו בן ה-12 של הנאשם לביתו בנוקדים וסיפר לנאשם כי שלושה ילדים אחרים היכו אותו.

הנאשם יצא מביתו והחל לרדוף אחרי הילדים, בני 14 ו-15. הנאשם איתר את המתלונן בתוך אחד הקרוואנים ביישוב ותקף אותו שלא כדין. כמו כן הנאשם היכה בפניו של המתלונן והוא נפל לרצפה. במהלך הנפילה נחבל ראשו של המתלונן בקיר. לאחר מכן אחז הנאשם בחוזקה במתלונן בצווארון חולצתו ובזרועו, והובילו לרכבו של הנאשם, ומשם לקח אותו לביתו של המתלונן ביישוב הסמוך, על מנת להתלונן בפני הוריו על שהמתלונן היכה את בנו של הנאשם.