אגיס סוגרת את מפעל נקה בפ"ת; תציע ל-70 העובדים לעבור לירוחם

טוענת שרק בצורה זו תוכל להתייעל ולהמשיך לייצר מוצרי טואלטיקה, במקום לעבור לייבוא

חברת אגיס תסגור את מפעל חברת נקה בפתח-תקווה, ופעילות הייצור תמוזג לתוך מפעל אגיס-קרליין שבירוחם, לצרכי התייעלות. כך החליט היום (ג') דירקטוריון אגיס.

70 עובדי מפעל נקה יפוטרו ככל הנראה, אם כי ההנהלה תציע להם לעבור לעבוד בירוחם, תוך סיוע בדיור. אולם הסיכויים שמשפחות מאיזור השרון יעברו לדרום לצורך תעסוקה כעובדי ייצור, אינה רבה. לעובדים שיבחרו שלא לעבור לירוחם, תוצע תוכנית פרישה.

הנהלת אגיס מסרה, כי ההחלטה על סגירת מפעל נקה בפ"ת, שהוא מהוותיקים בישראל ונרכש בידי אגיס בשנת 1997, היא "החלטה אסטרטגית בלתי נמנעת שנועדה לאפשר לחברה לצמצם עלויות ייצור קבועות גבוהות, בתקופה של מיתון מתמשך במשק".

אגיס מעסיקה בירוחם 250 עובדים, ומייצרת למותגיה בקבוצת אגיס וקרליין וכן לחברות קוסמטיקה וטואלטיקה נוספות.

הנהלת אגיס מסרה עוד: "רק מיזוג הייצור של שני המפעלים יאפשר את המשך פעילותה של אגיס בייצור מוצרי צריכה בישראל. אם לא נאחד את הפעילויות, שני המפעלים יצברו הפסדים וייסגרו, ונאלץ לייבא את מרבית המוצרים מחו"ל, כפי שנוהגות מרבית החברות הבינלאומיות".

חברת נקה נרכשה על-ידי אגיס לאחר שצברה הפסדים כבדים ועמדה על סף סגירה. לאחר רכישת המפעל, הצליחה אגיס להבריא אותו, והוא מייצר בעיקר סבון מוצק במותג "נקה 7".

בשנת 2002, לראשונה בתולדות אגיס, הפסידה חטיבת מוצרי הצריכה שלה 5 מיליון שקל. החברה נימקה את הירידה החדה בפעילות ואת הצורך הדחוף בהתייעלות, במיתון ובמצב הבטחוני בישראל, אשר הביאו לירידה ברכישת מוצרי צריכה, לצד ירידה עולמית בצריכת סבונים מוצקים.