אושר ניהול ייצוגית נגד עיריית פ"ת: "גבתה ארנונה ביתר"

עניינה של התובענה הוא שיטת ההצמדה הלא חוקית לכאורה שנוקטת העירייה מול התושבים שבוחרים לשלם ארנונה ב-6 תשלומים שנתיים

דרך מנחם בגין 4, פתח תקווה / צילום: תמר מצפי דרך מנחם בגין 4, פתח תקווה / צילום: תמר מצפי
אודי שישון 12.08.2015

בית המשפט המחוזי מרכז לוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, אישר לאחרונה ניהול תובענה ייצוגית נגד עיריית פתח-תקווה בגין גביית ארנונה ביתר. עניינה של התובענה הוא שיטת ההצמדה הלא חוקית לכאורה שנוקטת העירייה מול התושבים שבוחרים לשלם את החוב ב-6 תשלומים שנתיים.

על-פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות משרד עורכי הדין כץ גבע איצקוביץ, חוק הרשויות המקומיות מאפשר לרשות מקומית לגבות ארנונה בהסדר תשלומים צמוד למדד, ובמסגרת צווי הארנונה שקבעה עיריית פתח-תקווה נקבע כי את התשלומים הדו-חודשיים ניתן יהיה לשלם ב-1 בכל חודש אי-זוגי.

ואולם, לפי הנטען, העירייה דחתה את מועד התשלומים של אותם תושבים ל-16 בכל חודש זוגי - דבר שחייב את חשבון החוב שלהם בהצמדה נוספת של 15 ימים והביא לגבייה בסכום גבוה יותר.

המחוזי קיבל את טענת התובע-המבקש, בעל דירת מגורים בפתח-תקווה, לפיה "במקום שחישוב הארנונה ייעשה על-פי המדד שקדם למדד האחרון שפורסם - בפועל החישוב נעשה על-פי המדד האחרון שפורסם".

"כך", קבע בית המשפט בהחלטתו, "לכל תשלום מתווסף מדד נוסף המביא לגביית סכום גבוה יותר".

בית המשפט אישר כאמור את הבקשה לניהול התביעה כייצוגית, ואף דחה את בקשת הצדדים להסדר פשרה, לאחר שהעירייה הודיעה כי תחדל לגבות ארנונה בשיטת ההצמדה הנוספת.

השופטת מיכל נד"ב ציינה בהחלטתה כי הודעת העירייה מלמדת על הודאתה בעילת התביעה, וכי גם בהסדר הפשרה שהוצע ציינה העירייה כי שיטת הגבייה שנהגה בה הייתה לא חוקית.

על-פי ההחלטה, הקבוצה שבשמה תנוהל התביעה הייצוגית היא "כל ציבור מחזיקי הנכסים בתחום שיפוטה המוניציפאלי של העירייה, אשר החזיקו נכסים... ואשר שילמו מיסי ארנונה כללית לעירייה על-פי הסדר תשלומים במהלך 24 החודשים שקדמו להגשת הבקשה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גביית יתרעיריית פתח תקווהפתח תקווהתביעה ייצוגיתארנונה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.