עיסקת-שיא בלונדון מיניסטר: חנות בייגל תשלם 130 ד' למ"ר

האופנאי דרעי ישלם 91 דולר למ"ר בככר המדינה - ירידה של כ-%10 לעומת מחירי השיא

27.07.1998

חברת בונקרס בייגל שכרה מפרטיים חנות חזיתית בת 50 מ"ר בבית לונדון מיניסטור, רחוב אבן גבירול 30, ת"א. בייגל, בבעלות משקיעים מירושלים, תשלם 6,500 דולר לחודש, שהם מחיר-שיא של 130 דולר למ"ר מסחרי במקום. החוזה צמוד למדד, לשלוש שנים.

בונקרס בייגל תכנס לחנות במקום במקום בית הקפה צמרת, ששכן במקום בשנים האחרונות. נראה כי העיסקה כוללת זכות שימוש ברחבה שבכניסה לחנות, דבר המסביר במקצת את המחיר הגבוה.

זה שנים שלא זכורה עיסקת השכרה מסחרית כה יקרה בתל אביב או במקום אחר בארץ, אך כי לונדון מיניסטור ידוע בדמי השכירות הגבוהים שלו. העיסקה בולטת במיוחד על רקע המיתון וירידות המחירים של שטחים מסחריים בדיזנגוף ואיזורים מרכזיים אחרים בת"א. אחת הסיבות למחיר הגבוה היא הביקוש הרב מצד חיילים ובני נוער למסעדות ובתי קפה באיזור זה. חברת התיווך שטיפלה בעיסקה אומרת, כי היא נעשתה "במחיר מדהים".

השיא הקודם לעיסקה מסחרית שייך, ככל הידוע, לחנות ששכרה לפני כשנתים כ-100 מ"ר במידרחוב ברחוב בן יהודה בירושלים בכ-120 דולר למ"ר לחודש.

עיסקה מסחרית בולטת אחרת, שנסגרה בימים אלו בת"א, מעידה על מגמה הפוכה: האופנאי ג'קי דרעי שכר מפרטיים חנות בת 43 מ"ר ברחוב ה' באייר פינת ז'בוטינסקי, ככר המדינה. הוא ישלם 91 דולר למ"ר לחודש. צמוד למדד, בחוזה לשלוש שנים, עם אופציה להארכה. בתקופת השיא שילמו כ-100 דולר למ"ר בככר המדינה, כך שעיסקה זו מצביעה על ירידה של כ-%10 בדמי השכירות. עיסקה זו נעשתה באמצעות סנדי קיסל מהחטיבה המסחרית של סנ'צורי 21 בת"א

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.