עם אישור תקציב המדינה ולאחר למעלה מעשור באגף התקציבים, איליה כץ, סגן הממונה על התקציבים לתחום התשתיות, הודיע על סיום תפקידו • כץ הוא מי שהצליח לשקם את מערכת היחסים עם משרד התחבורה, בראשות מירי רגב, ולהגיע לשורה של הסכמות שבעקבותיהן היא הסירה את התנגדותה לפרויקט המטרו
בכנס תשתית לעתיד של גלובס, אושרת דוד, סגנית החשכ"ל, מתחה ביקורת על כך שמיליוני שקלים "הושלכו לפח" כיוון שהמשטרה לא מקצה כוח-אדם לאבטחת פרויקטים, ואמרה כי אם תקציב 2025 לא יעבור, "נהיה בבעיה" • לדבריה, המכרז לאגרות הגודש מוכן ויפורסם בקרוב • מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "נת"ץ ריק לא עוזר"
חילופי האשמות בכנס התשתיות של גלובס, במסגרתם מ"מ מנהל רשות החברות האשים את נת"ע והאוצר בדילים ובעיכוב פרויקטים, חשפו עימות סביב ניהול המטרו • בינתיים, הסדקים במבנה הארגוני של הפרויקט הגדול בתולדות ישראל רק מעמיקים - ונראה שזהו רק קצה הקרחון
נציגי האוצר והמגזר העסקי עסקו בכנס התשתיות של גלובס בשאלה "מי יממן את פרויקט הענק" שמתוכנן בישראל, כאשר הגדול שבהם הוא מיזם המטרו • סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, התייחס גם לטענה של בעלי נכסים בסמוך לתוואי המטרו המתוכנן, שאמורים לשלם היטלי השבחה גבוהים כחלק מהתוכנית למימון הפרויקט
פרויקט המטרו של גוש דןינקי קוינטכנס התשתיות 2024כנס תשתית לעתידמטרומשרד האוצרמשרד התחבורהרשות המטרותשתיותתשתיות תחבורה