הולקחש"פ

הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים, הפועלת ליד המועצה הארצית לתכנון ובניה. הוועדה מגינה על השטחים הפתוחים מפני בנייה עתידית.

הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים, הפועלת ליד המועצה הארצית לתכנון ובניה. הוועדה רשאית להכריז כי קרקע מסוימת תהיה קרקע חקלאית. בכפוף לחוק, לא תאושר תוכנית מתאר מקומית או תוכנית מפורטת החלה על קרקע חקלאית המיועדת בתוכנית מתאר מחוזית למטרה חקלאית או לסוג של שטחים פתוחים, אלא אם כן מתקיים בה אחד משני תנאים. תנאי אחד הוא שהתוכנית אושרה על-ידי הולקחש"פ, או שהיא מקיימת את כל ההוראות של תוכנית מתאר שאישרה הוועדה. התנאי השני הוא שהתוכנית אושרה במועצה הארצית, ובלבד שאישור התוכנית נדרש לפי הוראות תוכנית מתאר ארצית או מחוזית. שימוש חורג בקרקע חקלאית דורש את אישור הולקחש"פ ואישור הוועדה המחוזית. במקרה שבו החליט מוסד תכנון להפקיד תוכנית החלה על קרקע חקלאית המיועדת בתוכנית מתאר מחוזית למטרה חקלאית או לסוג של שטחים פתוחים, על המוסד להעבירה לולקחש"פ. הולקחש"פ בודקת את התוכניות החלות על קרקע חקלאית שאושרו לפני שהוכרזה כקרקע חקלאית, במידה שלא נעשו באותה קרקע עבודות שניתן עליהן היתר לפי החוק, והיא רשאית ליזום התליית תוכניות כאלה, לשנותן ולבטלן.

כתבות אחרונות

 
עמוס לוזון / צילום:איל יצהר

מכה ללוזון: הקרקע שעליה בנוי מתחם ירקונים תישאר חקלאית

היזמים שמפעילים את המתחם המסחרי קיוו לשנות את יעוד הקרקע למסחר ולהכשיר את הבנייה בו, באמצעות ביטול ההכרזה על הקרקע כקרקע חקלאית • המועצה הארצית החליטה להשאיר את ההכרה על כנה • משרד המשפטים: "נקודת ציון חשובה במאבק העיקש נגד עבריינות בנייה"

שלומית צור 05.06.2018

העליון מכריע: מתי יש לבטל הכרזה חקלאית על קרקע?

בפסיקה שהתקבלה לאחרונה קבע העליון כי יש לבטל הכרזה על קרקעות חקלאיות שייעודן שונה מחקלאות לשימושים אחרים

שלומית צור 25.12.2012