איש העסקים נוחי דנקנר הוא אדם רב פעלים, מצליח מאוד ומוכשר, אבל האם העובדה שהוא הבעלים של חברת הסלולר הגדולה בישראל, סלקום, עשתה אותו מומחה בכתיבת הודעות SMS? אם מנתחים את המסרון ששלח דנקנר למנכ"ל המודח של משרד הפרסום מקאן-אריקסון, אורן פרנק, מסתבר שאכן זה המצב.
ההודעה המפורסמת של דנקנר, שתוכנה הופיע בימים האחרונים בכל העיתונים ואתרי האינטרנט, הייתה ארוכה למדי. לא קשה לפספס את זה. למעשה, היא מכילה 165 מילים.
כידוע, כתיבת SMS יכולה להיות מבצע מייגע, ולכן מרביתנו מעדיפים לקצר במילים, ולהתבטא בסגנון שמזכיר את המברקים של פעם. לא כך דנקנר, שבחר דווקא להאריך ולפרט. כדי לכתוב את 165 המילים במסרון של נוחי, יש צורך להקליד לא פחות מ-720 אותיות וסימני פיסוק. אליהם יש להוסיף את המרווחים בין המילים, וביחד מגיעים ל-888 תווים.
מאחר שלא כל אות זוכה במכשיר הסלולר למקש משל עצמה (אלא אם כן דנקנר משתמש במכשיר עם מקלדת מלאה, בסגנון הבלקברי), יש ללחוץ לעיתים מספר פעמים על כל מקש כדי להגיע לאות הרצויה. כך, שבממוצע, דנקנר היה צריך ללחוץ כ-2,076 פעם על המקשים כדי לכתוב את ההודעה כולה. ומאחר שהודעת SMS יכולה להכיל כ-72 תווים, לא נותר אלא להסיק כי הודעתו של דנקנר נפרשה על פני 13 הודעות SMS נפרדות.
למרות הניתוח המדוקדק הזה שנעשה בבדיחות הדעת, לדנקנר היו אופציות יותר נוחות לשלוח את ההודעה לפרנק. ניתן למשל לשלוח אותה ישירות מהמחשב, או באמצעות מזכירה שיודעת גם להקליד הודעות SMS בצורה עיוורת. בכל מקרה, ה-SMS מדנקנר לפרנק ודאי יכול להתחרות בכבוד על תואר 'המסרון הארוך ביותר'. "
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.