התקשורת

כתבות אחרונות

 
ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר / צילום: יח"צ

חטא הפוזיציה: בין אמצעי תקשורת לרשתות - עידן ההתפכחות

יש עלייה מתמשכת באמון הציבור בתקשורת הממוסדת, ומנגד הרשתות החברתיות מתחילות לאבד מקסמן בגלל ההבנה שהן מקור בעייתי לצרוך בו חדשות • והנה תוצאה צפויה אך מטרידה: לפי סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, רמת האמון קשורה מאוד לעמדה הפוליטית • פרויקט מיוחד

ד”ר תהילה שוורץ-אלטשולר 17.02.2020
החטאים של התקשורת - עודף יח"צ / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

חטא עודף היח"צ: התוכן הממומן הוא הפיל בחדר

המדיה החדשה היא בור ללא תחתית שתובע חומרים סביב השעון - ויש מי שנכנס לוואקום • דבר היח"צן • פרויקט מיוחד

אורלי כתב 17.02.2020
החטאים של התקשורת - דעה מול עובדה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

חטא ה"דעה מול עובדה": התקשורת לוקה בחוסר ענייניות

כדי להגביר את אמון הציבור, אין די בשילוב בעלי דעות ימניות בצמתים מרכזיים בתקשורת • פרויקט מיוחד 

ירון דקל 17.02.2020
הפגנה בכיכר הבימה / צילום: לידר ארצי

אם לאדם יש עניין במשהו, הרי הוא בעל עניין: וידויו של עיתונאי בניגוד עניינים

תשוקה לייפות את הסיפור על חשבון האמת, משקעים מעבודות קודמות, עיסוקים זרים ומעורבות בעניינים ציבוריים • הטיות הן חלק בלתי נמנע מחייו של כל עיתונאי, וגם כותב שורות אלה לא חף מכך • כך הייתי שותף לפגיעה באמון הציבור בתקשורת • פרויקט מיוחד

יפתח בריל 17.02.2020
רשת חברתית / שאטרסטוק

דעה: "אינני מטריל כי יש לי כוח להטריל, אני מטריל כי אין לי כוח לשתוק"

יש הרבה מגרעות בכניסה של העיתונאים לרשתות החברתיות, אבל דבר אחד חיובי יצא מכך: הציבור נחשף לדעות שלהם • פרויקט מיוחד

אבישי גרינצייג 17.02.2020
החטאים של התקשורת - החוק השיווקי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

חטא התוכן השיווקי: פרסום סמוי הוא בגידה באמון שהציבור נתן בתקשורת

פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת • פרויקט מיוחד

שוקי טאוסיג 16.02.2020
שלטים נגד העיתונות בהפגנה נגד איסלמיזציה בגרמניה./ צילום: Wolfgang Rattay

"בשביל אירופה, המאבק על אמון הציבור בתקשורת הוא קרב קיומי"

בסקר מקיף שנעשה באירופה, רק 44% מהנשאלים הצהירו כי הם "מאמינים לרוב החדשות מרוב מקורות המידע העיתונאיים" • העובדה שחוסר אמון זה מתגלה גם במדינות עם כלכלות משגשגות חושפת פרדוקס דמוקרטי מרתק ששווה להתעכב עליו • פרויקט מיוחד

אסף אוני, ברלין 16.02.2020
קורונה / צילום: רויטרס Heo Ran

הצד הלא מוכר של הווירוס: הכירו את המרוויחים הגדולים מבהלת הקורונה

קטסטרופה בריאותית? משבר כלכלי גלובלי? פגיעה בתיירות העולמית? יש גם כאלה שסערת הקורונה של השבועות האחרונים מהווה עבורם חגיגה לא קטנה

שלומית לן וגלי וינרב 15.02.2020
החטאים של התקשורת - אמון הציבור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

דעה: התקשורת נמצאת במשבר אמון קריטי

מרוב שהציבור כבר לא מאמין לתקשורת - כמעט בלתי אפשרי לקיים דיון של ממש על תוכן, על עובדות, נתונים, מידע וידע ועל רעיונות • אין זירה למעשה הזה, ואין לה קהל וציבור שמאמין בה

ד"ר יובל קרניאל 14.02.2020
במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן"

דעה: השידור הציבורי נגד הציבור

התקשורת גרועה כי אין בה תחרות בגלל השידור הציבורי: כלי תקשורת מסחריים בכל סוגי המדיה – טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט – מתחרים עם השידור הציבורי על כספי מפרסמים, אבל השידור הציבורי הוא הפסדי בהגדרה, ואי-אפשר להתחרות בגוף הפסדי ולשמור על רווחיות

עו"ד זיו מאור 12.02.2020
החטאים של התקשורת - תת ייצוג בתקשורת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

חטא תת הייצוג: כדי לזכות באמון החברה הערבית, התקשורת צריכה להתחיל לעבוד קשה יותר

בכל הקשור למקומם של הערבים במציאות של 2020 - התקשורת משתרכת מאחור • במקום לספק תמונה מגוונת, מורכבת ושלמה של המצב הנוכחי, היא ממשיכה לשעתק ולשמר סטריאוטיפים ודעות קדומות של החברה היהודית לגבי הערבים • הפגיעה היא בסופו של דבר בכל הצופים • פרויקט מיוחד

כאמלה טיון ועידן רינג 12.02.2020
החטאים של התקשורת - ניגוד אינטרסים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

חטא האינטרסים: מדוע אנשים קונים כלי תקשורת ועיתונים?

לשאלה מדוע אנשי עסקים רוכשים עסק ללא מודל כלכלי יש תשובות מדאיגות • למשל: סינרגיה עם עסקים אחרים, תרומה לפרופיל הציבורי או האישי, הגנה אפשרית מנושים או רווח פוליטי • מה אנחנו יכולים לעשות? • פרויקט מיוחד

עו"ד אלעד מן 11.02.2020
החטאים של התקשורת - אמון הציבור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

מתת ייצוג ועד אינטרסים זרים: מסע בין חטאי התקשורת הישראלית

עיתונאי "גלובס" וכתבים אורחים יצאו למסע בעקבות חטאי התקשורת הישראלית. מסע שמתחיל בפרשות 2000 ו-4000, עובר דרך היעדר הייצוג והגיוון, נוגע בכרסום המוחלט של ההפרדה בין דעה לעובדה ובחלוקה בין תוכן אמיתי לשיווקי • פרויקט מיוחד

גלובס 10.02.2020
עיתונים / צילום: שאטרסטוק

דעה: הדרך היחידה לשיקום אמון הציבור בתקשורת

במדינת ישראל אין שוק חופשי ותחרות בריאה בין אמצעי התקשורת. הדבר גורם בצורה ישירה לירידה המתמשכת באמון הציבור בתקשורת

אלעד מלכא 10.02.2020
שמעון אלקבץ / צילום: עירד עצמון שמאייר

דעה: ברדיו, "וכל העם רואים את הקולות" הוא ציווי

ברדיו אנו עובדים על חוש השמיעה, והפסוק "וכל העם רואים את הקולות" הוא מבחינתי בגדר ציווי - לנסות ולהעביר אותם באופן הכי אותנטי ומוחשי • בסוף היום כל אחד פותח את מזוודת הערכים שהוא מביא איתו ומרכיב חלק מהפסיפס • פרויקט מיוחד

שמעון אלקבץ 10.02.2020
החטאים של התקשורת - רשתות חברתיות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

הרשתות החברתיות "הצילו את הימין", וגם את האמון בעיתונאים

לרשתות החברתיות יש תרומה לשחיקת האמון במדיה המסורתית, אך נראה שהן דווקא חיזקו את אמון הציבור בעיתונאים עצמם • לצד זאת, גופי התקשורת והציבור משלמים על כך מחיר לא מבוטל • שוחחנו עם כמה מהם שעבורם הטוויטר הוא מקום העבודה השני • פרויקט מיוחד

ענת ביין-לובוביץ' 10.02.2020

   123456789101112131415   

   נמצאו 491 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 31

צרו איתנו קשר *5988