תכנון ערים בחדשות - עמוד 12

סוכן חדשות
 
ד"ר ג'ואן קלוס / צילום: איל יצהר
ראש סוכנות הדיור באו"ם רוצה שהערים יצטופפו עוד יותר
ד"ר ג'ואן קלוס, אשר הגיע לתל אביב לרגל ועידת הערים שהתקיימה במסגרת פסטיבל החדשנות DLD של עיריית ת"א-יפו, מסביר בראיון בלעדי מדוע הערים שאנחנו בונים כיום מסכנות את עתיד הפלנטה: "עיר טובה זה לא רעיון פילוסופי אלא צורך חיוני ודחוף. משום מה, לעיר יש עדיין מוניטין רע בקרב ממשלות ברחבי תבל"
  
 
מייקל מולר / צילום: מירב מורן
"האתגר הגדול ביותר שלי הוא למנוע מהעיר להתייקר"
שיחה עם מייקל מולר, ראש העיר ברלין מאז 2014 ■ "ברלין היא עיר שלא צריך להחזיק בה מכונית, זה אחד היתרונות שלה"
  
 
אור עקיבא / צילום: אלון רון
כך נראים האזורים החמים ביותר בנדל"ן בשנים הבאות
בנייה ירוקה במגדל-העמק, התחדשות עירונית בת"א, "בועה" אורבנית בטירת הכרמל, פינוי-בינוי עצום בבת-ים והשכונה שתשבור את הסטיגמה של אור-עקיבא
  
 
תוכנית המתאר של ת"א: פוטנציאל לתוספת של 200 אלף יח"ד
מדובר בתוכנית המתאר הראשונה שאושרה לעיר מאז הקמתה ■ התוכנית מתייחסת להתפתחותה של העיר עד נקודת היעד שנקבע בעוד 10 שנים ■ לאחר אישורה, תוכל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר לקבל את ההסמכה כוועדה עצמאית מיוחדת
  
 
רן קוניק / צילום: איל יצהר
ראש עיריית גבעתיים: "אני עוסק במקצוע הכי מסוכן בישראל"
שיחת העיר עם ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק ■ "הלכתי לתפקיד כי רציתי לשנות. לשנות זה אומר לקבל החלטות לא פופולריות, שיכולות להרגיז, ולמרות זאת לבצע אותן בלי פחד"
  
 
מתחם לביא גבעתיים / צלם: מתוך מסמכי ההתנגדותמירב מורן / איור: גיל ג'יבלי
מירב מורן
ניו-ברוקלין
כמו ברוקלין למנהטן, כך גבעתיים יכולה להיות לתל-אביב - ולא צריך להשקיע הרבה
כשמנהטן עלתה על גדותיה, היא נשפכה לברוקלין. לא שלא נשאר במנהטן מקום לבניית דירות חדשות ולהקמת מגדלי משרדים, או שאזלה הקרקע לשטחי מ...המשך
  
 
דרור אפרת / צילום: פאול אורלייב
"אי-אפשר להסתפק בתכנון פיזי של שכונות מגורים"
עו"ד דרור אפרת, לשעבר יו"ר ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון: "הותמ"לים הן דבר מיותר שפוגע בוועדות המחוזיות והמקומיות"
  
 
עודד גבולי / צילום: תמר מצפי
"אם יהיה צורך, נבטל נתיבי תחבורה למכוניות פרטיות בת"א"
החזון של עודד גבולי, מהנדס העיר ת"א, מתיישר עם הטרנד האורבני: עירוב שימושים, צפיפות, מרחב ציבורי להולכי רגל ותחבורה ציבורית ■ עד שכל זה יתגשם, הוא מסביר מדוע לא יבנו אצלו עוד שכונות כמו "כוכב הצפון" ומי עוצר בעדו להקים דיור ציבורי
  
 
קרית מלאכי / צילום: איל יצהר
"שלא כדרך הטבע": בישראל יש 52 ערים מיותרות
עשרות ערים בישראל לא היו מוקמות בתהליכי התפתחות עיור טבעיות, וכולנו משלמים על כך את המחיר ■ ההתנהלות הממשלתית רק ממשיכה להנציח את נחשלותן
  
 
פקק / צילום: איל יצהר
איפה הסיכוי הנמוך ביותר להיהרג מתאונת דרכים?
ארגון הבריאות העולמי מציג תמונה קשה: הרוצחים הגדולים הם מכוניות ופיזור אוכלוסייה ■ ככל שעיר יותר צפופה, כך יש בה פחות תאונות דרכים
  
 
קירוי נתיבי איילון/ קרדיט הדמיות- viewpointמירב מורן / איור: גיל ג'יבלי
מירב מורן
בואו נסגור את נתיבי איילון
פה בונים רכבת וקירוי לכביש, ובינתיים כל העולם התקדם הלאה
ישראל היא מדינה של ממציאי טכנולוגיה גאונים. רעיונות שנולדו פה התפשטו לרחבי תבל והצמיחו תעשיות שלמות: מתוכנת המסרים ICQ, שעל צאצאיה...המשך
  
 
בוקארד יונג / צילום: מירב מורןמירב מורן / איור: גיל ג'יבלי
מירב מורן, מבקרת ערים
הסיפור הפשוט של העיר הקטנה
תיירים הם "אורחים לרגע" שיש להם ערך, אך לא כדאי להסתמך על חיבתם הזמנית
את סיפור הפיתוח של לייפציג, כדאי ללמד את כל ראשי הערים במדינת ישראל שמתקשים להתמודד עם האבן השואבת והנוצצת המכונה "תל אביב". לי...המשך
  
 
ד"ר שוקי אמרני / צילום: איל יצהר
"דרושה חשיבה חברתית חדשה בתכנון מצוקת דיור"
אין מדיניות תכנון חברתי, המדינה אינה אוספת נתונים ואינה יודעת מה צרכי הציבור לדיור, נציגי הציבור אינם שותפים בקבלת החלטות ואינם נותנים לערים להשפיע על התכנון הנוגע ישירות לחיי תושביהן
  
 
רחוב במודיעין / צילום: איל יצהר
ערים בחו"ל ובישראל מתחילות לשתף ילדים בתהליכי התכנון
כשאנחנו היינו ילדים הלכנו ברגל אפילו לביה"ס, בעוד ששכונות חדשות שמוקמות בעשרות השנים האחרונות נבנות בסגנון שבגללו אנו מסיעים את ילדינו לכל מקום
  
 
פתח תקווה / צילום: עינת לברוןמירב מורן / איור: גיל ג'יבלי
מירב מורן, מבקרת ערים
פתח-תקווה: מתרוקנת מתושביה הנבלעים למרכזי קניות
מושגי העירוניות נכנסו לשיח של המנהיגות המוניצפלית, אך בינתיים הם רק ססמאות
הבשורה הטובה היא שמושגי העירוניות החדשה נהפכו למטבעות לשון המתגלגלות בשיח של המנהיגות המוניציפלית. ראשי ערים יודעים להגיד "עירוב ש...המשך
  
 
מתחם שרונה / צילום: מירב מורן
למה שרונה, התחנה והנמל בת"א לא מצליחים להתרומם?
שרונה, מתחם התחנה בת"א, הנמל החדש והנמל ביפו, סובלים מתלות בתיירות במקרה הטוב, ומשממת אמצע השבוע וסגירה במקרה הרע ■ האם יש להם סיכוי להציל את עצמם מהגורל העגום של מתחמים המסבים הפסדי עתק לשוכניהם?
  
 

<    34567891011121314151617    >

   נמצאו 261 כתבות   |   עמוד 12 מתוך 17

צרו איתנו קשר *5988