גורו בשוק הנגזרים

עידו סמואל, בן 29 יליד ירושלים, החל את דרכו בשוק ההון כסוחר בתחום המניות והנגזרים. הוא עבד תקופה מסוימת בוול-סטריט, בין השאר בחברת הסוחרים סולומון-סמית-בארני. כיום סמואל פעיל בעיקר בשוק הנגזרים המקומי. בבלוג שלו מציין סמואל כי הוא גם שותף במסעדת בודגה בת"א.

סמואל בנה לעצמו תדמית של מומחה בשוק ההון בכלל, ובשוק הנגזרים בפרט. הוא נחשב לדמות דומיננטית בפורומים שונים באינטרנט, ובעיקר בפורום סיטרייד העוסק בשוק ההון, והכולל פעילות של כמות גדולה של אנשים המחליפים מידע לגבי שוק ההון. גורמים בשוק מציינים כי סמואל נתפס שם כסוג של גורו ומומחה בשוק הנגזרים. כמו כן, סמואל עוסק בכתיבת מאמרים שונים הקשורים לשוק ההון, המתפרסמים באתרי אינטרנט שונים.

לפני כחמש שנים הצטרף סמואל לנדב גוטגולד לחברת ברוקר טוב, שהוקמה בשנת 2001. כיום סמואל הוא הבעלים המלא של החברה, והוא גם משמש כיו"ר שלה. החברה פעילה בשלושה תחומים: לחברה מכללה ללימודי פרקטיקה שוק ההון. "תחת שרביטו של סמואל למדו למעלה מ-4,000 תלמידים", נטען באתר החברה; כמו כן, החברה עוסקת בניהול תיקים ובשירותי מסחר בשוק ההון הישראלי והאמריקאי. באתר החברה נטען כי היא מעניקה שירותי מסחר לאלפי לקוחות.