עופר נמרודי נאלץ לשלם לעובד בונוס בסך כחצי מיליון שקל

"מעריב הוצאת מודיעין" ועופר נמרודי, יו"ר מועצת המנהלים, "הסכימו להיסחט" על-ידי יוחאי אהרוני, ששימש כיו"ר ארגון המובילים והמפיצים של קבוצת "מעריב", כדי לקנות "שקט תעשייתי"

"מעריב הוצאת מודיעין" ועופר נמרודי, יו"ר מועצת המנהלים, "הסכימו להיסחט" על-ידי יוחאי אהרוני, ששימש כיו"ר ארגון המובילים והמפיצים של קבוצת "מעריב" , כדי לקנות "שקט תעשייתי", ומתוך תקווה כי אהרוני יסייע להם להרע את תנאי עבודתם של המובילים והמפיצים בשל צעדי ההתייעלות שננקטו. כך נקבע בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, הדוחה את תביעתו של אהרוני נגד "מעריב".

אהרוני הגיש לפני כ-4 שנים תביעה על סך כ-3.3 מיליון שקל נגד "מעריב הוצאת מודיעין", בטענה כי היא חייבת לו כספים על יסוד הסכם שנחתם ביניהם, וכן בגין עוגמת-נפש שנגרמה לו כתוצאה מהתנהלותה. לדבריו, הוא סייע ל"מעריב" להחתים את המובילים על הסכמי עבודה, ובינואר 2005 קיבל ממנה הודעה על הפסקת ההתקשרות עימו עקב צעדי צמצום והתייעלות, ובניגוד להתחייבותה להעסיקו עד למארס 2009.

איומים בהשבתה

בתגובה לכתב התביעה הגיש נמרודי לבית המשפט תצהיר, בו אמר כי מידי מספר חודשים הוא נאלץ לשלם לאהרוני עשרות אלפי שקלים נוספים כ"בונוס", שדרש בגין פועלו להחתמת המובילים על ההסכם "המקוצץ" החדש בעקבות צעדי ההתייעלות במערך ההפצה של "מעריב". לדברי נמרודי, בסך הכל קיבל אהרוני על פני השנים כבונוסים סך של כ-400 אלף שקל.

לדברי נמרודי, התובע הדגיש בפניו את מעמדו כיו"ר ועד המובילים, השולט וחולש על הפצת העיתון במחוז ת"א, שכל המובילים באזור סרים למרותו, והציע לשכנע את המובילים לחתום על הסכם המקוצץ החדש. ואולם, אהרוני דרש בתמורה בונוס של כמיליון שקל, המהווה את שווי החיסכון הצפוי ל"מעריב" למשך כשנה כתוצאה מתוכנית ההתייעלות במערך ההפצה.

נמרודי טען כי התובע הודיע לו שאם "מעריב" לא תיעתר לדרישותיו, הוא יעשה שימוש בכוחו כיו"ר הוועד כדי להכשיל את תוכנית ההתייעלות, ואיים לפגוע במערך ההפצה של העיתון באמצעות "גיוסם" של עשרות מובילים. עוד טען נמרודי כי בתגובה לסירובו להיענות לדרישת אהרוני, לפיה "מעריב" תמשיך לשלם לו עבור קופת הגמל תמר ולא תפחית את שכרו לנסיעה, שעמד על 299 שקל - איים אהרוני כי ישבית את הפצת העיתונים ויסב לנמרודי נזקים כבדים.

נמרודי ציין בתצהירו כי נאלץ, בלית ברירה, להסכים לשלם לתובע את הבונוס בסך של כחצי מיליון שקל. לדבריו, הוא הודיע לאהרוני כי ישלם לו את הבונוס בתשלומים על פני מספר שנים, כדי למנוע סחטנות נוספת מצידו.

דמי שתיקה

היום (ג') דחה השופט ניסים ישעיה את תביעתו של אהרוני, בציינו כי עדותם של נמרודי ומנכ"ל "מעריב" דאז, יעקב כפיר, היתה מהימנה ושיקפה לאשורן את ההתרחשויות והשתלשלות המגעים בין הצדדים.

השופט קבע כי שולמו "דמי שתיקה", כדי "לקנות" באמצעותם "שקט תעשייתי", והוא לא הסתפק בכך והגיש תביעה, שלא הוכחה. לדבריו, מעדותו המהימנה של נמרודי עולה כי "אהרוני ניצל את מעמדו כיו"ר ארגון המובילים ואת האמון שהמובילים נתנו בו, כדי להיטיב את תנאי עבודתו שלו, תוך קבלת טובות הנאה חריגות בהיקפן, הטבות בתנאי העסקתו מעבר לאלה שקיבלו המובילים, ללא ידיעתם ותוך הפרת האמון שנתנו לו".

אהרוני חוייב בתשלום הוצאות בסך 50 אלף שקל ל"מעריב", שיוצגה בידי עוה"ד רקפת פלד ומירב שגיא ממשרד מ. זליגמן. (ת.א. 2568/05).