ה-IMF: "המשבר באג"ח הריבוניות מאיים על הכלכלה העולמית"

קרן המטבע הבינלאומית חתכה את הצפי למחיקות במגזר הפיננסי ב-19% ■ קרן פימקו: "ניתן להבחין בנקודות תורפה רבות שנוצרו בכלכלה העולמית לאור החשש לגבי יכולתן של מדינות רבות לייצב את המאזנים"

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הזהירה היום כי המשבר בשוק אג"ח הריבוניות החליף את המגזר הפיננסי והפך לאיום הגדול ביותר על יציבותה של הכלכלה העולמית.

ה-IMF חתכה את הצפי למחיקות במגזר הפיננסי ב-19%. בנקים ברחבי העולם הפחיתו את שווי ההלוואות ואג"ח ב-2.28 טריליון דולר מאז 2007. כ-39% מהמחיקות היום בבנקים אמריקנים, 29% בבנקים אירופאים ו-20% בבנקים בריטים.

"הכלכלה הגלובלית אומנם התחילה לתפוס תאוצה והסכנה ליציבותה של המערכת הפיננסית פחתה, אך כעת מתגברות החששות לגבי מצבן של הממשלות השונות שחילצו את הבנקים במהלך המשבר", נכתב בדו"ח שפרסמה היום ה-IMF.

"הממשלות חייבות תוכניות ביניים אמינות על מנת לצמצם את הגרעונות שלהן, וחלק מהמדינות צריכות לעשות הרבה יותר מכך על מנת לעודד את הצמיחה ולהחיות את שוק האשראי".

"ניתן להבחין בנקודות תורפה רבות שנוצרו בכלכלה העולמית לאור החשש לגבי יכולתן של מדינות רבות לייצב את המאזנים שלהן", נכתב בדו"ח של פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם בניהולו של ביל גרוס.

מוקדם יותר השנה, פימקו זיהתה את ארה"ב, צרפת, איטליה, יפן, בריטניה ויוון כ"מדינות היושבות בתוך מעגל אש. לכל אחת מהמדינות הנ"ל יש יחס חוב לתוצר הגבוה מ-90%.

עלויות הביטוח כנגד חדלות פירעון (CDS) של אג"ח של ממשלת יוון עלו לשיא אתמול (ב') והמרווח (spread) בין התשואה על אג"ח של גרמניה ל-10 שנים לתשואה לפדיון על אג"ח של יוון הגיע לרמה הגבוהה ביותר מאז השקתו של מטבע האירו.

[לאתר האג"ח]