וואלה תרכוש את הרשת החברתית "מקושרים" תמורת 4.55 מ' ש' במזומן

אתר "מקושרים" לא נכנס מעולם לרשימת 20 המובילים בסקר טים, אולם לפי נתוני גוגל אנליטיקס יש לו כ-270 אלף משתמשים ביום

וואלה הודיעה הבוקר (א') כי תרכוש 34% מהרשת החברתית "מקושרים" באחד משני מתווים אפשריים תמורת 4.5 מיליון שקל במזומן. במסגרת העסקה תישמר לוואלה האופציה להגדלת אחזקותיה במקושרים ל-51%.

המתווה הראשון לעסקה הוא רכישת 100% ממניות חברת "לילה בא", המתפעלת את אתר האינטרנט "לילה", ומתוקף כך רכישת חלקה ב"מקושרים"; והמתווה השני הוא רכישת חלקה של "לילה" ב"מקושרים", ללא רכישת "לילה" עצמה.

אתר "לילה" נוסד לפני 8 שנים בידי עמוס מרון שרכש 33% מ"מקושרים" בסוף 2006. "אז היה להם 200 אלף יוניקים, היום יש להם פי 15", אומר מרון.

הן מירון והן המשקיע ירון ברנהולץ, דוללו עם רכישת האחזקות של בי קונטקט. טרם הרכישה החזיקו ב-13% ו-21%, בהתאמה.

במסגרת העסקה, ברנהולץ ירכוש את מירון - שלמעשה עושה 'אקזיט' - ו-וואלה! תחזיק ב"לילה" ובשליש מ"מקושרים" במשותף עם ברנהולץ.

ברכישת 33% מאתר "מקושרים", וואלה מצטיידת לראשונה, ולאחר התלבטות ארוכה, ברשת חברתית. הסיבה לכך ברורה: וואלה מצויה במאבק ראש בראש על תואר אתר האינטרנט הגדול בישראל מול ynet מבית "ידיעות אחרונות".

באחרונה אף פורסמו נתוני Google Trends for Websites, לפיהם עבר ynet את וואלה, אולם נתונים אלה הוכחשו נמרצות על ידי וואלה, הוצגו על ידיה כבלתי מדויקים בכנס התקשורת ונתח שוק של "גלובס" - וזכו לגיבוי בסקר טים האחרון, בו שמרה וואלה על ההובלה מול ynet.

"מקושרים" הוקם ב-2005 על ידי שלושה יזמים צעירים - שחר בר-דוד (25), ויקי גלאם (30) וגיא כהן (30). האתר לא נכלל מעולם ברשימת 20 האתרים הגדולים בישראל של סקר טים.

לפי נתוני גוגל טרנדס, שיכולים לתת רק מושג כללי ולא מהווים מדד מדויק, ל"מקושרים" כ-90 אלף משתמשים שונים ביום.

עם זאת, לפי נתוני גוגל אנליטיקס של "מקושרים" שהגיעו לידי "גלובס" ונחשפים כאן לראשונה, לאתר יש כ-270 אלף משתמשים ביום - נתון שאמור להכניס אותו לרשימת עשרת האתרים הגדולים בישראל. *