חברת אמבין מקבוצת מנרב רכשה את המפעל בגזר מידי כונס הנכסים

מנכ"ל אמבין, אבנון: "רכישת המפעל במעסף מקנה לאמבין יתרון שיווקי משמעותי מול מתחריה"

חברת אמבין הפרטית מקבוצת מנרב הציבורית, שבשליטת אברהם קוזניצקי, רכשה את מפעל במעסף מקיבוץ גזר, מידי כונס הנכסים שהחזיק במפעל כשנה. כך נודע ל"גלובס".

הרכישה בוצעה לאחר שלושה חודשי מו"מ, בהם ייצגה אמבין קבוצה משקיעים הכוללת את חברת הפלסטיק הציבורית, כפרית, ומשקיעים נוספים העוסקים בייצוא לארה"ב ולאירופה.

כפי שפורסם ב"גלובס", בינואר השנה ניהלה אמבין מגעים לקראת רכישת שני מפעלי פלסטיק שנסגרו, פלכר ובמעסף, העוסקים באקסטרוזיה, באמצעות מו"מ עם הבנקים וכונסי הנכסים.

מפעל במעסף, היה בבעלות חברת SMS מחסנים חכמים, של אנשי העסקים אבי שחר ואיתמר פטישי. המפעל ממוקם בקיבוץ גזר. במעסף ייצר מחסנים חכמים, בעיקר לרשתות עשה זאת בעצמך בארה"ב.

מטרת קוזניצקי ברכישה, היא להתרחב בתחום האקסטרוזיה באמצעות רכישת חברות נוספות בתחום זה, שיהפכו לגוף פעילות מרכזי בענף. בנוסף, תאפשר הרכישה לאמבין, המייצרת גם לוקרים מלוחות פי.וי.סי. קשיחים, להגדיל את תפוקות הייצור שלה, בעיקר לייצוא.

רכישת במעסף מצטרפת לרכישה שביצעה אמבין בתחילת 2005, של מפעל צמנטכל, לייצור אלמנטים טרומיים לבניה. כושר הייצור של במעסף נאמד בכ-800 טון עיבוד בחודש.

מנכ"ל אמבין, רונית אבנון, אמרה בתגובה, כי "רכישת מפעל במעסף מקנה לאמבין יתרון שיווקי משמעותי מול מתחריה, שכן גם ייצור חומרי הגלם יתבצע מעתה במסגרת מפעלי החברה תוך חסכון לעומת רכישת חומרי גלם מגורמי חוץ". לדבריה, חסכון כזה בפערי התיווך ייתן מענה זול ומהיר יותר לדרישות הלקוחות בארץ ובשווקי הייצוא.

במעסף מייצרת פרופילים מחומרים פלסטיים מתקדמים בשיטת האקסטרוזיה ואילו אמבין מייצרת ארונות אמבטיה, בעיקר לתחום הפרטי וכן לוקרים וספסלים, בעיקר לבתי ספר ומוסדות ציבור.

אמבין היא בעלת מכירות של כ-36 מיליון דולר בשנה וגורמים בשוק מעריכים כי הרכישה תגדיל את מכירותיה בעשרות מיליוני דולרים בשנה, עם הגעת המפעל הנרכש לתפוקה מלאה.