רוכשי מגרשים בגני מודיעין: להעביר הקרקע לבעלותנו

התובעים טוענים כי רכשו זכויות בעלות במגרשים, אולם למרות זאת עד היום לא נרשמו זכויות התובעים בלשכת רישום המקרקעי

19 רוכשי מגרשים בישוב גני מודיעין תובעים את החברה לפיתוח שכונות מגורים ביו"ש, את המינהל האזרחי ביו"ש ואת המועצה המקומית מודיעין עלית. התובעים טוענים כי רכשו זכויות בעלות במגרשים, אולם למרות זאת עד היום לא נרשמו זכויות התובעים בלשכת רישום המקרקעין. לטענת התובעים החברה לפיתוח שכונות מגורים קיבלה כספים לשם פיתוח המגרשים אך עד היום לא נעשה כל פיתוח סביר בישוב.

התובעים טוענים כי המינהל האזרחי ביו"ש הכיר בכך שהמגרשים בישוב נמצאים בבעלות פרטית ואינם אדמות מדינה. ואולם למרות זאת החלה החברה לפיתוח שכונות מגורים ביו"ש להפנות את הרוכשים לחתום על הסכמי חכירה מול המינהל האזרחי. לדברי התובעים, רוכשים רבים חתמו על חוזי החכירה לאחר שהוטעו לחשוב שזכויותיהם יישמרו והחתימה במינהל היא רק לשם רישום פורמלי של זכויותיהם או קבלת משכנתה.

לטענת התובעים, המינהל האזרחי ביו"ש הטעה אותם ולא הסביר להם כי מתוך חוזי החכירה משתמעת פגיעה בזכויות הבעלות שלהם. כך למשל, רוכשים שקנו קרקע פרטית נאלצים לקבל את הסכמת החברה לפיתוח שכונות מגורים כדי לבצע פעולה כלשהי במגרש שלהם ואף לשלם סכומים נכבדים לחברה כדי להעביר את זכויותיהם לאחר, לקבל היתר בנייה וכיו"ב.

לפי התביעה, בזמן האחרון החל המינהל האזרחי לטעון כי הקרקע בגני מודיעין אינה פרטית כי אם אדמת מדינה, ואף החל לדרוש כספים עבור ערך הקרקע. למרות זאת ממשיכה החברה לפיתוח שכונות מגורים להצהיר בחוזים חדשים כי היא בעלת הזכויות במגרשים בגני מודיעין. טרם הוגשו כתבי הגנה. (ת.א 7304/05).