אשקלון: הסתיימה בניית 2 מ-5 הבניינים בפרויקט מגדלי הריביירה

על מגרשים ל-200 דירות נופש שנרכשו מיולי עופר ומוטי זיסר ב-1.4 מיליון דולר

שלושה יזמים מקומיים מאשקלון - אלי ונטורה, מוטי לוי ואברהם תורג'מן - מקימים בימים אלו את פרויקט "מגדלי הריביירה" על חופה של אשקלון. השלושה רכשו לפני כשנה מהשותפות מרינה אשקלון, בבעלות יולי עופר ומוטי זיסר, שני מגרשים בשטח כולל של 9 דונם, לבניית 200 דירות נופש בגדלים שונים והמשקיפות לים, תמורת 1.4 מיליון דולר.

מאחר שהבנקים זהירים ביותר בנוגע למתן הלוואות לבנייה באזורי הפריפריה, היזמים נאלצו לשלם את הסכום מהונם העצמי. היזמים רכשו את הקרקע במחירי שפל, ובשל כך הצליחו בתקופה האחרונה לרשום עליית ערך בשיעור של 20%-30% בגינה, מה שעוזר להם לשפר את רווחיות פרויקט.

נכון להיום, הסתיימה בנייתם של 2 בניינים, ושלושת הבניינים הנותרים נמצאים בשלב השלד. לדברי תורג'מן, "בחודשי הקיץ, תושבי חוץ שוכרים דירות בפרויקטים סמוכים הכוללים דירות נופש, בכ-1,500 דולר לחודש ולמעלה מכך. כיום יש במרינה מעל ל-1,000 דירות נופש כאלו. בשאר חודשי השנה, הדירות מושכרות לעובדי אינטל, קרלסברג, חברת חשמל ומפעלים אחרים בשכר דירה של 400-700 דולר לחודש".

מחיר דירת 2 חדרים בפרויקט, בשטח של 60 מ"ר, נאמד ב-100 אלף דולר. מחירה של דירת גן בשטח של 60 מ"ר עם גן של 80 מ"ר, נאמד ב-140 אלף דולר. לאחרונה נמכרה למשקיע חוץ, דירת פנטהאוז בפרויקט, בשטח של 150 מ"ר, עם מרפסת של 150 מ"ר, ב-500 אלף דולר.

השוכרים נדרשים לשלם בנוסף גם דמי ניהול, כך למשל, מי ששוכר דירת 2 חדרים בפרויקט נדרש לשלם כ-100 דולר לחודש, ומי ששוכר דירת 3 חדרים נדרש לשלם 150 דולר לחודש.

המרינה של אשקלון מרוחקת כ-15 ק"מ מרצועת עזה, ונראה שגורל הפרויקט תלוי במידה רבה בשקט ובאי שקט שישרור באיזור לאחר השלמת תהליך ההתנתקות.

מוטי לוי הוא אחד ממקורבי משפחת ראש הממשלה אריאל שרון, ובעבר היה מנהל חוות שיקמים. לוי ואלי ונטורה היו גם פעילים בעסקי כריית ומכירת חול.