אשר ויזגן מואשם בביהמ"ש ברצח 4 פלשתינים בשילה, במטרה לעצור את יישום ההתנתקות

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (ד') כתב אישום כנגד אשר ויזגן, המואשם ברצח ארבעה פלשתינים, שעבדו עימו במפעל אלומיניום בשילה ובנסיון לרצח פלשתיני נוסף, לפני כשבועיים וזאת, בניסיון לסכל את יישום תוכנית ההתנתקות.

ויזגן מואשם ברצח, ניסיון לרצח ובחבלה ופציעה בנסיבות מחמירות. ויזגן, תושב ההתנחלות שבות רחל אב לשניים, אמר, כי ביצע את המעשה מתוך ניסיון לעצור את יישום תוכנית ההתנתקות ומתוך מחשבה שפעולתו תעודד אנשים נוספים לפעול כמוהו.

קורבנותיו של ויזגן היו פועלים ערבים שאיתם עבד במפעל האלומיניום "אורטל" שבאיזור התעשייה בשילה, אותם הכיר היטב.

בשעה 16:45 עם סיום העבודה במפעל, הסיע ויזגן כהרגלו ארבעה פועלים אל מחוץ לישוב. כשהגיע הרכב למחסום הכניסה לשילה עצר ויזגן ונכנס למבנה השומר. השומר חשב כי ויזגן הגיע כדי לקחת בחזרה את תעודות הזהות של הפועלים שהופקדו אצלו מדי יום ואולם ויזגן ביקש מהשומר לשתות מים ונטל את הנשק שהיה בתוך תא השומר, רובה אם-16 בתוכו הייתה מחסנית, ומחסנית נוספת מוצמדת אליה.

ויזגן דרך את הנשק והתקרב אל הרכב ואז פתח ביריות אל הפועלים שישבו בתוכו. הוא ירה לעבר כל אחד מהפועלים חמישה עד שישה כדורים שפגעו בכולם, תוך שהוא מכוון את נשקו לעבר פלג גופם העליון ומרכז גופם של הפועלים. כשראה ויזגן כי הפועלים אינם זזים עוד וחשב שהם מתים, החל לרוץ בחזרה למפעל במטרה להרוג פועל ערבי נוסף שנותר לעבוד שם.

בזמן שויזגן רץ לכיוון המפעל יצא אחד הפלסטינים הירויים מן הרכב כשהוא פצוע ומדמם מכדור שחדר לפניו וניסה להשיג את ויזגן תוך שהוא צועק לעברו: "אשר, מה אתה עושה?". ויזגן הסתובב וירה לעבר הפלסטיני עוד כמה כדורים, אך אלו לא פגעו בו.

סנגורו של ויזגן, נפתלי ורצברגר אמר במהלך הדיונים כי לאחר שיחה עם משפחתו וחבריו עולה, כי יש רקע בעייתי, ככל הנראה נפשי, בעברו של ויסגן.