הידיעה ב"גלובס" חיזקה את החשש בבז"ן: נמנעת מלהשקיע בייצור גפ"מ

ביום ד' פורסם כי האוצר שוקל לבטל את המעבר לגפ"מ בתחבורה מחשש להפסד הכנסות ממיסים

בז"ן נמנעת להגדיל השקעות בייצור הגפ"מ וזאת על רקע החשש שמשרד האוצר יביא להעלאת המיסוי על הגפ"מ. יו"ר בז"ן, אוהד מראני, אמר כי הידיעה שפורסמה ביום רביעי ב"גלובס", לפיה משרד האוצר צפוי להעלות את המיסוי על הגפ"מ לתחבורה או לבטל לחלוטין את המעבר בשימוש בגפ"מ לתחבורה רק מחזקת את החשש בבז"ן לביטול הרפורמה.

מראני הוסיף כי ככל שיותר כלי רכב יעברו לשימוש בגפ"מ כך תגדל המוטיבציה של משרד האוצר לתקן את העיוות במיסוי.

בתוך כך פנתה היום חברת ג'י גז למשרד האוצר, משרד התשתיות והמשרד לאיכות הסביבה בדרישה לערב באופן מיידי את השרים על מנת להקפיא כל ניסיון לפגוע ברפורמה. מנכ"ל ג'י גז, סער בזק, כתב לשרים, כי חברת ג'י גז וחברות נוספות במשק השקיעו עשרות מיליוני שקלים על מנת להיערך להקמת תשתית מתאימה לרפורמה. "לא ייתכן שאנשי עסקים משקיעים כספים אדירים על סמך יוזמות ממשלתיות המגובות בהחלטות ממשלתיות ימצאו בסופו של דבר את השקעותיהם יורדות לטימיון. השימוש בגפ"מ לתחבורה הוא מחויב המציאות על רקע העליות הדרמטיות במחירי הבנזין והסולר", טוען בזק.

מנהל רשות המיסים, איתן רוב התייחס היום לפרסום ואמר, כי נכון לעכשיו הנושא אינו עומד על הפרק. אם נזהה שיש פגיעה במיסוי ובהכנסות המדינה נבחן אלו התאמות יש לבצע. אם יווצר טרנד שכזה - מעבר חד לשימוש ברכבי גז - נבדוק מה לעשות ואלו התאמות נדרשות.

אתמול פורסם ב"גלובס", כי קיים חשש לפגיעה בהכנסות המדינה ממיסוי כתוצאה מהמעבר לשימוש בגפ"מ לתחבורה. נודע, כי במשרד האוצר גילו באחרונה את הבעייתיות שברפורמה ונשקלות כיום שלוש אופציות: האחת מיסוי הגפ"מ לכלל המשתמשים לרבות משקי בית; השנייה - הטלת מיסים רק על גפ"מ למכוניות, והאופציה השלישית היא ביטול הרפורמה לגמרי ואיסור התדלוק בגפ"מ לתחבורה.

אם תגדיל הממשלה את המיסוי על הגפ"מ היא עלולה לנטרל את היתרון של הגפ"מ בנושא המחיר. בדיקות סביבתיות שנעשו באחרונה מצביעות גם על כך שיתרונו של הגפ"מ למניעת זיהום האוויר אינו יתרון מובהק, וזאת מכיוון שייצור הדלקים נעשה תחת תקנים מחמירים.

המיסים המוטלים על בנזין וסולר הם בשיעורים גבוהים. על כל ליטר בנזין מקבלת המדינה 2.2 שקל לליטר ועל כל ליטר סולר - שקל. על השימוש בגפ"מ המיסוי הוא שולי ושואף לאפס - 8 אג' לקילו. המדינה צפויה למצוא את עצמה מפסידה הכנסות ממיסים בהיקפים אדירים.