נתיבי היובל מבקשת להתחיל בביצוע העבודות בכביש 431, למרות שעדיין לא השלימה את הסגירה הפיננסית. כך נודע ל"גלובס".
החברה פנתה לוועדת המכרזים בבקשה לאפשר לה להתחיל בביצוע העבודות באופן מיידי. על-פי לוחות הזמנים המקוריים, העבודות אמורות להתחיל במאי 2006 וזמן הביצוע נקבע ל-30 חודשים.
נתיבי היובל, מקבוצת דניה סיבוס, שזכתה במכרז לסלילת כביש 431 מראשון-לציון לאיזור מודיעין, מבקשת לקצר גם את המועד להשלמת הפרויקט. היא ציינה, כי בכוונתה לסלול במקביל את כל הכביש על-ידי חלוקה ל-3 מקטעים שונים כשבכל מקטע יעבוד קבלן עפר אחר.
בוועדת המכרזים, בראשות סגן החשב הכללי, עמי לנדאו, טרם החליטו אם לאשר את הבקשה. התחלת העבודות לפני השלמת הסגירה הפיננסית מהווה שינוי של תנאי החוזה, וקיים חשש שאם תתחיל העבודה לפני השלמת הסגירה הפיננסית, המדינה עלולה להיפגע במצב שבו לא תצליח נתיבי היובל להשלים את הסגירה.
עם זאת, גורמים המקורבים לפרויקט מציינים, כי הסבירות שנתיבי היובל לא תשלים את הסגירה הפיננסית הוא קלוש ביותר. החברה הודיעה שבכוונתה להקדים את הליך הסגירה הפיננסית מ-10 חודשים ל-6 חודשים. נתיבי היובל הודיעה כבר במסגרת הצעתה במכרז כי בנק הפועלים המזרחי ומבטחים החדשה יעמידו את המימון הנדרש לפרויקט בהיקף של 1.25 מיליארד שקל. ביצוע העבודות אם יאושר ייעשה במימון עצמי.
הפרויקט להקמת כביש 431 נעשה בשיטת ה-PFI שבו נתיבי היובל תקים ותתפעל את הכביש ממודיעין לראשל"צ. החוזה הוא ל-25 שנה ועלות ההקמה 1.4 מיליארד שקל. ועדת המכרזים אמורה להחליט בבקשה בקרוב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.