ניו יורק טיימס מפטרת 500 עובדים על רקע אומדן רווח עגום ברבעון השלישי

גם הערכות החברה להכנסות מפרסום ומהתפוצה השנה הורדו * משבר גם ברשת נייט ריידר

חברת העיתונות ניו יורק טיימס הודיעה אתמול כי תקצץ את כוח העבודה שלה ב-500 עובדים, כולל 45 משרות במחלקת החדשות של העיתון הניו יורק טיימס ו-35 משרות במחלקת החדשות של העיתון בוסטון גלוב שבבעלותה.

תהליך צמצום 500 המשרות, 4% מסך כוח העבודה בן 12,300 עובדים של הרשת, יחל באוקטובר ויימשך שישה עד תשעה חודשים. זה יהיה הקיצוץ הנרחב ביותר בסגל החברה מאז שנת 2001, כאשר פקיעת בועת הטכנולוגיה גרמה לצמצום של 9% בכוח העבודה של חברת ניו יורק טיימס.

בקיצוץ הנוכחי תאבד מחלקת החדשות של העיתון 3.75% מ-1,200 עובדיה, וזו של הבוסטון גלוב כ-6% מ-550 עובדיה. החברה כבר צמצמה בראשית השנה 200 משרות, רובן בדרך של פרישה בפיצויים מוגדלים.

מחצית מ-500 המשרות שיקוצצו ייעשו בניו יורק טיימס מדיה, הכוללת את הטיימס ואת אינטרנשונל הראלד טריביון. העיתונים האזוריים של הרשת, תחנות הטלוויזיה שלה והסגל המשרדי בחברה יקוצצו ב-90 משרות.

הרקע לסבב הקיצוצים הוא ההודעה העגומה שפרסמה אתמול החברה, לפיה היא צופה כי רווחיה ברבעון השלישי יהיו נמוכים מתחזית האנליסטים: 14-11 סנט למניה לעומת תחזית של 25 סנט למניה, שגם היא היתה נמוכה מ-33 סנט למניה ברבעון המקביל בשנת 2004.

ההודעה גם מנמיכה את הערכות החברה לגבי ההכנסות מהפרסומות והתפוצה השנה. בעוד שהערכתה הקודמת דיברה על גידול בהכנסות מפרסומת בשיעור דו-ספרתי "נמוך עד בינוני", הערכתה הנוכחית מדברת על גידול חד-ספרתי נמוך באחוזים. בעוד שקודם היא דיברה על הכנסות מתפוצה ללא שינוי, עתה היא מדברת על קיפאון או ירידה קלה בהכנסות אלה.

במסחר שאחרי הסגירה ירדה אתמול מניית חברת ניו יורק טיימס בכ-2%.

הודעתה של ניו יורק טיימס התפרסמה באותו יום בו רשת העיתונות נייט ריידר הודיעה על קיצוץ 100 עובדי מערכת בפילדלפיה - 75 במחלקת החדשות של פילדלפיה אינקווירר (15% מ-506 עובדים) ו-25 בפילדלפיה דיילי ניוז (19% מ-130 עובדים). קיצוצים נרחבים כאלו לא ידעה חברה זו מעודה.

נייט רידר צופה כי רווחיה למניה ברבעון השלישי יהיו נמוכים ב-20% מאלה של השנה שעברה.

הודעות הקיצוצים של שתיים מחברות העיתונות הגדולות ביותר בארה"ב ממחישות את הבעיה הגדולה של כל העיתונות המודפסת: עתיד נטול וודאות, כשחלק מן המפרסמים והקוראים עוברים לאמצעי תקשורת אחרים.