המפיקים: נצא למלחמה ציבורית בעניין מתן ההקלות לערוץ 2

ועדת הכלכלה של הכנסת קיבלה אתמול את הסתייגות ח"כ ארדן, לפיה גם ערוץ 2 יוכל לבקש הקלות מהרשות השנייה * מנכ"לית האיגוד, אתי חסיד: החשש הכי גדול שלנו התקיים. אפשר לזרוק לזבל את כל ההבטחות במכרז

"אנו נצא למלחמה ציבורית בעניין מתן ההקלות ואף נשקול הגשת בג"צ. נפל אתמול דבר בישראל וזה דבר חמור מאוד", כך אמרה היום (ה') ל"גלובס" אתי חסיד, מנכ"לית איגוד המפיקים בישראל. הדברים נמסרו בהמשך להצבעה שנערכה אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת, אשר צפויה לאפשר לערוץ 2 קבלת הקלות בעניין פריסת חובות, בדומה להקלות שיינתנו לערוץ 10.

"אנו נצטרך לבדוק את צעדנו וודאי שלא נשב מנגד. לאורך כל הזמן זה היה החשש העיקרי שלנו, בכל הקשור להקלות לערוץ 10. ואכן, אתמול החשש הכי גדול שלנו התקיים, ועתה אפשר לזרוק לזבל את כל ההבטחות וההתחייבויות במכרז ערוץ 2 ואת כל כללי המכרז שפרסמה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו", הוסיפה חסיד.

כאמור, במהלך ישיבתה של ועדת הכלכלה שדנה בהקלות לערוץ 10, כמו גם, בהארכת זיכיונו של הערוץ ב-4 שנים, התקבלה ברוב קולות הסתייגות של ח"כ גלעד ארדן, לפיה גם ערוץ 2 יוכל לבקש הקלות מהרשות השנייה.

לאור ההסתייגות החליטה ועדת הכלכלה לעכב ברגע האחרון את אישור הצעת הממשלה בעניין הארכת הזיכיון לערוץ 10 עד לשנת 2014. ההצבעה בעניין החוק במלואו נדחתה לשבוע הבא.

בישיבת ועדת הכלכלה נכחו אתמול גם נציגיהם של ארגוני היוצרים, אשר מחו על ההחלטות וההצעות שהועלו שם.

היו כאלה שאמרו היום, כי ערוץ 2 התכונן היטב לישיבה ועסק מזה תקופה ארוכה בלובינג משמעותי בעניין זה.

"היו חברי ועדה שנכנסו לישיבה אתמול רק במטרה להצביע בעד ההקלות שינתנו לערוץ 2", אמר גורם בשוק הטלוויזיה.

כאמור, בתקופה האחרונה נעשו ניסיונות רבים על ידי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת להשפיע על הגורמים הרגולטוריים, כדי למנוע מתן הקלות נוספות לערוץ 10. זאת, תוך כדי ניסיון לדאוג להקלות דומות עבור ערוץ 2, במידה ובסופו של דבר כאמור יינתנו ההקלות ל-10.

כפי שפורסם ב"גלובס" שלשום, ערב ישיבת ועדת השרים שאמורה היתה להכריע בעניין, התקיימה פגישה לילית במשרד התקשורת, בה לקחו חלק יוזמי הפגישה, מנכ"ל קשת, אבי ניר, ויוחנן צנגן מנכ"ל רשת, יחד עם אבי בלשניקוב, מנכ"ל משרד התקשורת, מנהל לשכתה של שרת התקשורת, ניר שלום, יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש ומנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שלקאר.

נראה, כי הלחץ שהופעל על ידי זכייני ערוץ 2 הצליח, וכי ההצעה להעניק להם את האפשרות לבקש הקלות בבוא היום, במידה ויזדקקו להן, תאושר בסופו של דבר, כפי שהועלתה אתמול על ידי ארדן ולאחר שקיבלה רוב בהצבעה. *