רשת H&O תמשיך לספק מדים וציוד למשטרה במכרז של 350 מיליון שקל

נבחרה בפעם השנייה כזוכה במכרז לביצוע כל השלבים בשרשרת אספקת המדים ולאספקת ציוד אישי, ספורט והנעלה לשוטרים

חברת H&O (המשביר מחסני אופנה) נבחרה היום (א') ע"י משטרת ישראל, בפעם השנייה ברציפות, כזוכה במכרז לביצוע כל השלבים בשרשרת אספקת המדים, ולאספקת ציוד אישי, ספורט והנעלה לשוטרים.

זו זכייתה השניה ברציפות במכרז המשטרה. מאז 2003, מתקשרת המשטרה עם H&O בחוזה לשנתיים (לפני כן התקשרה עם "גולף-כיתן"), עם אופציה להארכה מידי שנה עד סוף 2007.

הצפי למחזור המכירות במכרז, הכולל גם את שירות בתי הסוהר, עומד על 350 מיליון שקל לחמש שנות המכרז, ובכלל זה אופציה לשתי שנות הארכה. לפני כחודשיים, זכתה הרשת גם במכרז משרד הביטחון לאספקת ציוד ההלבשה לאנשי הקבע.

ההחלטה לאמץ שיטה חדשנית בה הספק הזוכה יהיה אחראי לכל שלבי האספקה של המדים המשטרתיים: ייצור, עיתוד המלאי, אחסנה וניפוק, היא אחד מתוצרי תוכנית ההתייעלות הכוללת אותה מוביל ראש אגף תמיכה לוגיסטית (את"ל), ניצב יעקב רז.

תוכנית ההתייעלות כוללת התבססות על מיקור חוץ של מערכי הבינוי, הרכב, המזון והאחסנה, שבהן אין למשטרה יתרון יחסי לעומת השוק העיסקי. באת"ל הביעו שביעות רצון מתוצאות המכרז, שיביאו לייעול משמעותי בשרשרת ההצטיידות במדים, הגדלת כוח הקניה, תוך שיפור ברמת השירות לשוטר.

ניצב רז אמר, כי תוצאות המכרז והפעלת המערך בשיטה החדשה כבר מינואר 2006 יניבו חיסכון בתקציב המשטרה של כ-35 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות. החיסכון הנובע בעיקרו מביטול אלפי מ"ר של מחסנים, צמצום בעובדים ופערים במחירי פריטים. כ=10 מיליון שקל שייחסכו מיוחסים למלאי הקיים במחסני המשטרה ושעל=פי תנאי המכרז יועבר לבעלות הספק הזוכה.

עד עתה ניהלה המשטרה את מערך המדים באמצעות התקשרויות עם ספקים רבים ושונים לרכש בד ולתפירת המדים, מבלי לנצל את היתרון לגודל. את עיתוד המלאי, בקרת האיכות, אחסנת המדים והפצתם, מבצעת המשטרה באמצעות שוטרים וספקים המופעלים על ידה. את הציוד האישי, ציוד הספורט וההנעלה, רכשו השוטרים ברשתות ההלבשה באמצעות פנקס נקודות שהנפיקה המשטרה.

בשיטה החדשה מועברת האחריות לספק אחד לביצוע כל השלבים בשרשרת האספקה של המדים, שיתבצעו כולם בחנויות הרשת הזוכה ב-28 סניפי החברה ברחבי הארץ.

את"ל מנהל תקציב של כמיליארד שקל בשנה, והוא אחראי על מערך הרכש ועל מתן שירותים לוגיסטיים בתחום הבינוי, הרכב, המזון, האפסניה והחימוש למשטרה ולמג"ב.

H&O, העוסקת בתחום ההלבשה, סיימה את 2004 עם רווח נקי של 4.5 מיליון שקל על מכירות של כ-331 מיליון שקל, וזו היתה השנה הטובה ביותר עבורה מזה 7 שנים. הרבעון הראשון של 2005 היה קשה יותר עבורה והיא רשמה בו הפסד של כ-4.5 מיליון שקל על מכירות של כ-77.5 מיליון שקל.