תאילנד: הזוכה בפרויקט הרכבת העילית מצפון לבנגקוק ייבחר בדצמבר

רכבת באורך 25 ק"מ על גבי גשר תנסה להתמודד עם הפקקים הבלתי נגמרים בבירה

תאילנד תבחר בחודש דצמבר את הקבלן הזוכה בפרויקט הרכבת העילית, שהיקפו 28 מיליארד באהט (684 מיליון דולר). כך הודיע בשבוע שעבר שר התחבורה התאילנדי, פונגסאק רקטפונגפאיסל.

בניית הרכבת העילית מצפון לבנגקוק, לאורך 25 ק"מ, תתחיל כבר בתחילת 2006, אמר השר במסיבת עיתונאים בבנגקוק. בניית הקו החדש היא חלק מתוכנית הממשלה להקל על הפקקים הבלתי נגמרים בבירה, הגורמים בין היתר לזיהום אוויר מהגרועים בעולם. הקו החדש יחבר בין אזור בנגסו לאזור ראנגסיט, אחד מאזורי המגורים הגדולים בבנגקוק.

חברות הבנייה הגדולות ביותר בתאילנד, איטליאן-תאי דוולופמנט, קארנצ'אנג וסינו-תאי הנדסה ובנייה, לוטשות עיניים לתקציבים ההולכים וגדלים של הממשלה המיועדים לתשתית רכבת ומערכות אחרות להסעת המונים, במטרה להגדיל את נפח העבודה ואת הרווחים. ממשלת תאילנד מתכננת להוציא 1.7 טריליון באהט (41.5 מיליארד דולר) על פני 4 השנים הבאות על עבודות ציבוריות בפרויקטים שונים. הפרויקט החדש של הרכבת העילית (רכבת מעל גשר ארוך) ייבנה לאורך אותו התוואי של הפרויקט הקודם, שבנתה חברת הופוול הולדינגס מהונג-קונג. הבנייה תבוצע בפיקוח רשות הרכבות התאילנדית, שבבעלות הממשלה.

ממשלת תאילנד ביטלה בשנת 1998 את החוזה הענק עם הופוול הולדינגס, בשווי של 3.7 מיליארד דולר, לפרויקט רכבת, וזאת עקב איחורים.

ראש ממשלת תאילנד, טאקסין שינוואטרה, לחץ להמשיך ולסיים את הפרויקט התקוע, שהרכבת העילית מהווה חלק ממנו.

החברה הגרמנית סימנס והחברה הצרפתית אלסטום הביעו עניין באספקת רכבות ומערכות מחשב לרשת הרכבות החדשה בשווי של מאות מיליוני דולרים, כך אמר ראש הרשות להסעה המונית בתאילנד.

מאידך מסר עוד שר התחבורה פונגסאק רקטפונגפאיסל , כי הוא דבק בהחלטתו לבטל את התוכנית לבניית שתי רשתות רכבת תחתית בשווי 200 מיליארד באהט (כ-5 מיליארד דולר), וזאת משום שהציפיות הן לתפוסת נוסעים נמוכה, שתפגע בכלכליות הפרויקט.