בני זוג מחיפה דורשים פיצוי על ירידת ערך דירתם בשל האנטנות הסלולריות

הגישו ערר לוועדת ערר במחוז חיפה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שסירבה לדרישתם לפיצוי; מעריכים את ירידת הערך ב-31 אלף דולר

המחאות נגד האנטנות הסלולריות נמשכות, ובני זוג תושבי חיפה טוענים כי אנטנות שהוצבו על גג מלון הר הכרמל גרמו לירידת ערך דירתם. באמצעות עורכי-הדין אורטל רימר וטלי ענבר הגישו השניים ערר לוועדת ערר במחוז חיפה נגד הוועדה המקומית לתכנון בחיפה שסירבה לדרישתם לפיצוי.

לפי הערר, מדובר בפגיעה בנכס שלא בדרך הפקעה, וזאת על ידי אישור תוכנית מתאר ארצית שעניינה הסדרת נושא הקמת מתקני שידור קטנים וזעירים, כולל אנטנות סלולריות על-ידי התוויית כללים והנחיות למתן היתרי בנייה.

בערר נטען, כי התוכנית מאפשרת מתן היתרים לבניית מתקני שידור באופן ישיר וללא תוכנית ספציפית לגבי כל מתקן או אנטנה. מסיבה זו האזרח שדירתו נפגעת אינו יודע למעשה על הפגיעה, אלא רק בעת הקמת המתקן בפועל.

התושבים טוענים, כי עקב אישור התוכנית נגרמה ירידת ערך משמעותית לנכס והנזק יתגבש עם הוצאת ההיתרים הקונקרטיים והקמת מתקני השידור. לטענת המערערים, שמאי מקרקעין מטעמם קבע שהתוכנית גרמה לירידת ערך דירתם בסך של 31 אלף דולר.

הוועדה המקומית שדחתה את תביעתם נימקה זאת, בין היתר, בכך שלא הובא אישור הבנק שלטובתו נרשמה משכנתא. בני הזוג טוענים כי העובדה שעל זכויותיהם בנכס רשומה משכנתא - אין בה כדי לגרוע מזכאותם לפיצוי שכן גם אם הבנק זכאי לחלק מן הפיצוי מדובר ביחסים שבינו לבינם.