עופר גלזר נדון לחצי שנת מאסר בפועל

בעלה של שרי אריסון נדון גם לשנה וחצי מאסר על תנאי וקנס של 10 אלף ש' * ישלם 15 אלף ש' פיצוי לכ"א ממתלוננות * השופטת: "העבירות בהן הורשע חמורות ומכוערות"

"העבירות בהן הורשע הנאשם חמורות וכיעור רב בצידן. המסכת העובדתית מעידה על ליקוי חמור בערכי המוסר של הנאשם, אשר לא הביע כל מילת חרטה בשל הפגיעה בשתי נשים חפות מעוון. הנאשם עושה דין לעצמו וקורא חירות למאוויו, וכופה עצמו ורצונו על שתי נשים, בהפרש של 3 חודשים מאירוע אחד למשנהו".

כך קבעה הבוקר (ה') שופטת בית המשפט השלום בת"א, זיוה הדסי הרמן, בגזר דינו של עופר גלזר (45) בעלה של שרי אריסון. השופטת גזרה על גלזר, שהורשע בעבירות של ביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות בשתי נשים, עונש של שישה חודשי מאסר לריצוי בפועל מאחורי סורג ובריח. בנוסף נגזרו על גלזר שנת מאסר על תנאי קנס של 10,000 שקל ותשלום פיצוי לכל אחת משתי המתלוננות על סך של 15,000 שקל.

המתלוננת הראשונה שכרה מגלזר דירה באילת, ובפגישתה עימו היא עברה סידרה של מעשים מגונים והטרדות מיניות. בתחילה ניגש אליה גלזר, ליטף את שערה, רכן עליה והרעיף עליה מחמאות. בהמשך אחז במותניה והודיע כי היא מוצאת חן בעיניו וכי הוא לא מאמין שזה קורה לו לפני החתונה, ביקש לשכנעה כי עליה לקחת מאהב ואמר לה "זה דבר טוב".

עוד נטען נגד גלזר, כי הוא חיבק את המתלוננת ביקש ממנה נשיקה, וכשהיא סירבה לצאת מהדירה חסם את המעבר וניסה לחבקה. המתלוננת דחפה אותו, אך הוא אחז בה בשתי ידיו ונתן לה נשיקה על השפתיים. מעשיו של הנאשם, נאמר בכתב האישום, פגעו במתלוננת קשות מבחינה רגשית ומעשית היא היתה נסערת בכתה חשה בושה והאשימה עצמה על חוסר האונים שגילתה.

המתלוננת השנייה היא אחות שנשכרה לטפל בשרי אריסון, שעברה ניתוח. על פי כתב האישום, גלזר הטריד אותה מינית, מעשית ומילולית בכל דרך אפשרית. הוא ליטף את עורפה, הכניס את ידו מתחת למכנסים, נצמד לגופה, הניח ידו על המותן, העלה אותה עד לחזה וביקש "להתחיל" איתה.

באחת הפעמים הוא אף נכנס לחדרה ונגע לה בחזה, תפס את שדה בשתי ידיו והחזיק בו. משביקשה ממנו ללכת לישון הוא טען כי אינו יכול להירדם, ואמר לה "את בטח רוצה אותי, לא יכול להיות שאת לא רוצה אותי, בואי נעשה את זה". מאוחר יותר נכנס שוב לחדרה, דרך על רגליה, תפס בראשה, קירב אותה צמוד אליו והתקרב עם שפתיו.

התובעת, עו"ד הדס פורר-גפני, ביקשה לגזור על גלזר מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. לטענתה, אדם מן הישוב אינו פוגע באישה כאילו היתה חפץ להשגת מאווייו, ואינו מנסה לכפות עצמו על שתי נשים לבצע בהן מעשים מגונים, עד כדי פגיעה נפשית בכל אחת מהן.

באי כוחו של גלזר, עו"ד יהושע רזניק ופנינה דבורין, ביקשו להעניק משקל לעונש שקיבל גלזר מעצם הפרסום בתקשורת וטענו: "זו ענישה מעבר לענישה אשר בספר החוקים". גלזר לא ביקש להשמיע דברו. השופטת ציינה עוד בגזר הדין כי גלזר ביקש לכפור באשמה, וכך נאלצו המתלוננות לעבור עינוי דין נוסף לבוא ולהעיד ולהשמיע באוזני כל את העובדות המלמדות על שיטתו ועל מעשיו אחד לאחד.

השופטת החליטה להתחשב בנסיבות המקלות שהוצגו על ידי באי כוחו של גלזר, ולא למצות עימו את הדין. אולם, לדבריה, אין להימנע מהטלת עונש של מאסר בפועל. באי כוחו של גלזר ביקשו מהשופטת לשקול את ריצוי העונש בעבודות שירות, אולם השופטת הבהירה כי מדובר בעונש של 6 חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח.

השופטת נעתרה לבקשת באי כוחו של גלזר ודחתה את ביצוע העונש למשך 45 יום, על מנת לאפשר להם לערער לבית המשפט המחוזי. השופטת הוציאה צו עיכוב יציאה מן הארץ כנגד גלזר עד להחלטה אחרת, והורתה לו להפקיד את דרכונו בבית המשפט. (ת"פ 8515/04).