שיכון ובינוי עומדת בפני כתב אישום סביב סוגיית שימור מניות מפעלי פרג

החברה מעורבת בחשד להשפעה בדרכי תרמית על תנודות השער של מניות חברות מפעלי פרג מאוחדים בשנת 2002

חברת שיכון ובינוי הודיעה הערב כי תיק החקירה של רשות ני"ע בו מעורבת החברה הועבר לפרקליטות ולחברה ניתנו 30 ימים להגיב ולנמק בפני פרקליטות מחוז ת"א מדוע אין להגיש נגדה כתב אישום סביב סוגיית שימור מניות מפעלי פרג.

נזכיר כי בשנת 2002 נעצר רועי מאיר, תושב פתח-תקווה, על-ידי מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך, בחשד להשפעה בדרכי תרמית על תנודות השער של מניות חברות מפעלי פרג מאוחדים ונדלנס'.

על פי החשד, פעולותיו של מאיר נועדו להעלות את שערי המניות, לגרום לעמידתן בכללי השימור בבורסה ולמנוע את מחיקתן מהמסחר.

בנוסף, מאיר חשוד שפעל בניירות ערך בחשבונותיו הפרטיים ובחשבונות חברות שבבעלותו - בניגוד להוראות חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות ובניהול תיקי השקעות ולהוראות חוק השקעות משותפות בנאמנות.

ע"פי היועצת המשפטית של מחלקת החקירות ברשות ני"ע הבורסה נתנה בינואר-מארס 2002 תקופת הארכה לחברת מפעלי פרג מאוחדים, כדי שתוכל לעמוד בכללי השימור של הבורסה. לדבריה, בתקופה זו רכש מאיר לחשבונה של חברת סימודן אחזקות, מניות של מפעלי פרג מאוחדים מבעלות השליטה בחברה - חברות שיכון ובינוי תעשיות ושיכון ובינוי מימון, בעיסקאות מחוץ לבורסה.

עוד נטען, כי רועי מאיר ביצע ביולי-ספטמבר 2002 עסקאות במניות חברת מפעלי פרג מאוחדים, בחשבון של סימודן אחזקות אל מול החשבון של סימודן ניהול קרנות, כאשר חלק מן העסקאות היו נוגדות. העיסקאות, שהיו היחידות שבוצעו במניית פרג באותם ימי המסחר ואשר קבעו את שער הנעילה של המניה בעלייה של 4.5% בכל יום. וכל זאת, בעקבות הודעת הבורסה ביולי 2002, לפיה חברת מפעלי פרג מאוחדים לא עמדה בכללי השימור וכי ניתנה לה ארכה של שישה חודשים לעמידה בכללים.

בעקבות עסקאות אלו ונוספות, הודיעה הבורסה כי החברה עומדת בכללי השימור לאחר ששווי מניות הציבור במניות מפעלי פרג מאוחדים הגיע ליותר מ-1.6 מיליון שקל.

רשות ני"ע חקרה בתקופה האחרונה את מעורבות שיכון ובינוי וחברות הבת שלה בנושא והעבירה לפרקליטות את חומר החקירה שעל פיו ככל הנראה ניתן יהיה להעמיד את החברה לדין.