מפעל תדיראן קרייר בעפולה יורד בהיקפי הייצור בשל יבוא מזגנים קטנים מתחרים מהמזרח הרחוק

החברה השלימה בימים אלה פיטורי כ-40 עובדים קבועים ועוד כמה עשרות זמניים מהמפעל בעפולה

חברת תדיראן קרייר השלימה בימים אלה פיטורי כ-40 עובדים קבועים ועוד כמה עשרות זמניים ממפעל החברה בעפולה. במקביל מצמצמת החברה את פעילותה היצרנית עקב התחרות מול מזגנים זולים מתוצרת המזרח הרחוק, תוך שהיא מנסה לפצות על הירידה בשוק הישראלי, באמצעות הגדלת הייצוא שלה.

מנכ"ל תדיראן קרייר, דני גולדשטיין, אישר כי היקף הייצור במפעל בעפולה נמצא בירידה. הסיבה, לדבריו, היא "הביקוש הגדל בשוק הישראלי למזגנים עד 1.5 כ"ס המיובאים מהמזרח הרחוק במחירים זולים. הם תופסים כיום כבר כמעט 60% מהשוק הישראלי".

לדברי גולדשטיין, "תדיראן קרייר לא נלחמת בטרנד הזה. החברה פועלת לפי סטנדרטים של איכות של קרייר וכיום מייצרת בארץ מזגנים רצפתיים, מיני מרכזיים ומזגנים עיליים מעל 2 כוח סוס". במקביל, היא עצמה מייבאת מזגנים עיליים (של עד 1.5 כ"ס), מהמזרח הרחוק.

בתוך כך מגדילה החברה את הייצוא, כדי להתמודד עם צמצום הייצור לשוק המקומי, שבגללו גם מתבצעת ההתייעלות ובמהסגרתה הפיטורים. במסגרת זו קיבלה באחרונה החברה הזמנה לייצוא מזגנים בהיקף 2 מיליון דולר, לחברת קרייר בארה"ב.

מפעל תדיראן בעפולה מעסיק סה"כ 320 עובדים מתוך כ-400 עובדי החברה. על צמצום מצבת העובדים אמר גולדשטיין כי "הפיטורים הם תהליך ארוך וממושך שהבשיל משך 8 חודשים, כחלק מתהליך התייעלות שאנחנו עוברים, במסגרתו אנחנו מוציאים פעילויות שלא בליבת העסקים, החוצה. מתוך המפוטרים, 10 מהעובדים עברו לחברה שעובדת עבורנו, מצבעת גוונים שהקימה אתר נוסף של פעילות בשטח מפעל תדיראן בעפולה".

עוד אמר כי "הפיטורים תואמו עם ההסתדרות במרחב הצפון וככל הידוע לי, אין כוונה לפטר עובדים נוספים".

תדיראן קרייר עוסקת בייצור מזגנים לשוק הפרטי וכן לשוק המסחרי -תעשייתי (מזגנים גדולים). לדברי גולדשטיין, בעקבות הסכסוך שהתגלע באחרונה עם תדיראן אמפא, שהיתה נותנת השירות של תדיראן קרייר החלה תדיראן קרייר בהפעלת מערך שירות עצמאי.

תדיראן אמפא היתה נותנת השירות למזגני תדיראן-קרייר עד כה והפסיקה לספק את השירות לכל מי שקיבלו מזגנים לאחר 11 בספטמבר השנה. המערך העצמאי של תדיראן-קרייר פועל באמצעות מחלקת השירות למזגנים תעשייתיים גדולים שפעלה גם קודם לכן בתדיראן, ועתה הורחבה ע"י קבלני משנה שלקחה תדיראן ברחבי הארץ.

לתדיראן היתה מחלקת שירות עצמאית עד לפני 4 שנים, (אפריל 2001), כאשר אז החלה ההתקשרות עם תדיראן אמפא. לשאלה כיצד תוכל החברה להתארגן למתן שירות טוב בתוך זמן קצר כל כך, השיב גולדשטיין, "למרות שהקמנו את מערך השירות תוך 24 שעות, לא התפשרנו על נותני השירות ובחרנו אותם על בסיס היכרות מוקדמת עם חברות השירות בארץ, מהתקופה בה נתנו שירות בעצמנו".