משרדי האוצר והתחבורה גיבשו הסכם סובסידיה חדש עם קואופרטיב אגד וסיכמו על תיקון להסכם התחרות בתחבורה הציבורית. על-פי הסיכום החדש, תוכנית התייעלות באגד תביא לחיסכון של עד 400 מיליון שקל לשנה בשנה האחרונה להסכם.
תקופת ההסכם מ-1.1.2006 עד 31.12.2015. תקופת הסכם התחרות היא עד 31.12.2008. עקרונות הסכם הסובסידיה החדש כוללים, בין היתר, קירוב העלות לשעת הפעלה של אגד לעלות שעת הפעלה תחרותית במכרזים שבהם משולבים מפעילי תחבורה ציבורית פרטיים.
הפחתת ההוצאה מתקציב המדינה תתבצע באופן הדרגתי במהלך תקופת ההסכם, ותתבסס על תוכנית התייעלות. ביצוע רכש אוטובוסים יתבצע בהליך מכרזי תחרותי.
תיקון הסכם התחרות כולל קביעת אשכולות קווים בהיקף של 15.5% שיוצאו מאגד עד סוף 2008. כמו כן, יוקטנו הסבסודים הצולבים בין פעילות אגד לפעילות חברות-בנות בקבוצת אגד לטובת יצירת תנאי שוק תחרותיים.
אם לא יסוכם עם אגד על המשך הסכם תחרות (משנת 2009 ואילך) תיקנס אגד באמצעות הסכם הסובסידיה על כל חודש איחור בחתימת ההסכם. הסיכום בין אגד למשרדי האוצר והתחבורה צפוי להיחתם בימים הקרובים.
שר התחבורה, מאיר שטרית, כי משרד התחבורה יפרסם מכרזים חדשים להפעלת 150 קווי תחבורה ציבורית בכל חלקי הארץ בשנתיים הקרובות. מדובר בקווים עירוניים, אזוריים ובין-עירוניים של קואופרטיב אגד. בהמשך יוצאו מכרזים ל-150 קווי תחבורה ציבורית נוספים, בנתניה, לוד, אשדוד, מצפה רמון, ירוחם, טבעון, יקנעם ואזור השרון. שטרית הוסיף כי במטרה לעודד מפעילי תחבורה ציבורית להשתלב בענף התחבורה הציבורית, אגד לא תורשה להשתתף ב-9.5% מהמכרזים שיפורסמו. בשאר המכרזים תוכל אגד להתמודד באמצעות חברת בת שאינה מקבלת סובסידיה ממשלתית.
הממונה על התקציבים, קובי הבר, אמר כי ההסכמים יביאו להתייעלות הדרגתית של קואופרטיב אגד, ונוסף לכך, ההסכמים מביאים לידי ביטוי את מדיניות הממשלה בנוגע לפתיחת השוק לתחרות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.