תחזיקו אותו

"הכל זז עם דודו טופז", ערוץ 2, ראשון 19:04

דודו טופז תפס בראשה של אישה. "היא מעצבנת אותי", הסביר. זה קרה בתוכנית השניה של "הכל זז". בראשונה עוד שמר על איפוק: כשאירח בה כלה נרגשת רק עשה כאילו הוא נושך בכתפה, ואף מיהר להכריז שלא יהיו עוד אירועים כאלה אצלו בתוכנית. כנראה שלא תיאר לעצמו עד כמה נטלי חדד תעצבן אותו. מה עשתה נטלי חדד? ובכן, היא ובעלה שמעון נמצאים בהליכי גירושים. טופז, שהכריז כבר בתוכנית הבכורה על מלחמה במגיפת הגירושים בישראל, החליט להפוך את הזוג לדוגמא, להציל את נישואיהם. אתמול הזמין אותם לאולפן, הצמיד להם יועצת נישואים, סידר להם סופשבוע בים המלח (כולל טיפולים), רק שימצאו מחדש את האהבה.

והנה, נטלי חדד, מחייכת. בלי בושה, יושבת על הספה שלו ומחייכת. "ואת", הזהיר אותה, "אל תחייכי לי ככה". אבל היא המשיכה לחייך, וזה רק שכנע אותו עוד יותר שמאמציה להחיות את הזוגיות עם בעלה אינם כנים. הוא ניסה להפעיל לחץ פסיכולוגי קל, הסביר לה שאין לה מה לחפש בחוץ, וגם איים "יהיה לך קשה מאוד אם יהיה לו מישהי חדשה והיא תגדל את הילד שלך", הערה שגרמה ליועצת הנישואין להתערב בשיחה ולהפנות את תשומת ליבו של

טופז שעצם נכונותה של נטלי להיחשף מעיד על... היועצת לא סיימה את המשפט. דודו שלח את ידו ותפס בראשה של חדד תוך שהוא אומר "לא, היא מעצבנת אותי". בצחוק, כמובן. כולם קיבלו את האינצידנט בצחוק. היועצת, הבעל, אפילו נטלי חדד הגיבה בחיוך (אותו חיוך שיכול להוציא אדם מכליו). זו בכלל לא היתה מכה, רק נגיעה, ולא צריך להפוך כל עכבר להר, אבל ראשי "רשת", שלקחו על עצמם את מקרה טופז, כן צריכים לשים לב לאירוע. אם כך מתנהג הכוכב שלהם כבר בתוכנית השניה בעונה, זה סימן רע לעתיד.

אתה חמוד

"ככה לא מתנהגים", ערוץ 2, ראשון 21:48

אולי אם היה צופה טופז בתוכנית של גורי אלפי כל האירוע היה נמנע, שכן אלפי הקדיש אתמול את תוכניתו הדוקו-קומית החדשה לעצבים. מדוע אנו מתעצבנים, מה מעצבן, ומה אפשר לעשות כדי להישאר רגוע (לספור עד עשר לפני שמתפרצים). למרות התואר המורכב שקיבלה, "ככה לא מתנהגים" היא בעיקרה תוכנית בידור. שביבי המידע הכלולים בה עטופים בשכבות רבות של הומור, רובו בנוי על המחשות ויזואליות של שורות מחץ. לפעמים זה מצחיק. לעתים רחוקות עוד יותר זה משכיל. היחס הלא שוויוני בין מידע לבדיחות מעיד על פחד גדול מפני האפשרות לאבד צופים שהורגלו בהתחנפות מתמדת ואינפנטיליות מובנית. זהו פחד מובן, אך הוא פועל לרעת התוכנית, ומגביל את הפוטנציאל הגלום בה. היא מיועדת לאנשים שרוצים להעביר בכיף חצי שעה מול הטלוויזיה בלי להרגיש שלא בזבזו את זמנם לחלוטין, אבל בעצם כן מבזבזת את זמנם. במילים אחרות, גם אם דודו טופז היה צופה בתוכנית של גורי אלפי על עצבים, הוא לא היה מבין טוב יותר מדוע תפס בראשה של נטלי חדד.

בידור שנינות = תרבות

"בא בלילה", ערוץ 2, ראשון 23:30

מה ההבדל בין ריאיון עם השחקנית ריקי בליך בתוכנית אירוח מן המניין לריאיון איתה בתוכנית תרבות? בתוכנית תרבות משולבות בריאיון הערות שנונות של האורחת, תגובות שנונות של המראיין, והתייחסויות להערות ותגובות שנונות שנאמרו במהלך הראיון. הרבה לחץ על שני הצדדים, אבל איתי מאוטנר וריקי בליך הצליחו רוב הזמן להפגין כושר שנינות סביר. זה עדיין לא מצדיק להעמיד ראיון עם ריקי בליך במרכזו של מגזין תרבות חדש, במיוחד לא כשהראיון שטחי ומגלה לצופה יותר פרטים על חייה הפרטיים של בליך ומוצרי צריכה אחרים מאשר עוסק ב'תרבות', כאילו התקיים בערוץ E!. "בא בלילה" מנסה להוכיח שתרבות היא כיף אחד גדול, ומצליחה בכך לא רע, אבל זו גישה בעייתית. כמו בתשדיר שירות שטוען כי זהירות בדרכים גזעית, ברור לצופה שמשהו מאוד בסיסי אינו כשורה.