אורי שנער ומשפחת פרנר מקימים קרן לזכרה של יוהנה פרנר

פרנר, מחלוצות ענף הטלוויזיה בישראל, נפטרה לפני כשבועיים ממחלת הסרטן * מטרת הקרן לאתר ולתמוך ביוצרים צעירים

אורי שנער, לשעבר נשיא קשת ומשפחת פרנר, יזמו הקמת קרן על שמה של יהונה פרנר שהלכה לעולמה לפני כשבועיים. הקרן "קרן יוהנה" תושק בימים הקרובים במסגרת פסטיבל ראש פינה לטלוויזיה, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב, ומטרתה לתמוך ולאתר יוצרים צעירים. הכספים לקרן יוזרמו על ידי חבריה של פרנר והמשפחה. כך נודע ל"גלובס".

על כתיבת והגדרת תקנון הקרן וקביעת הזכאים לקבלת כספים, אחראית דבורה קמחי המכהנת כיועצת המשפטית של ערוץ 10, ומי שהיתה חברה קרובה של יוהנה במשך השנים. כאמור, הקרן תתבסס על תרומותיהם של החברים להנצחת שמה של פרנר ופועלה בתחום הטלוויזיה.

לאורך השנים פרנר ושנער נחשבו מקורבים מאוד. עוד טרם ימי קשת היו השניים שותפים בחברה שהתמודדה במכרז להפעלת ערוץ הקניות, זאת באמצעות שנער תקשורת. תקופה לא ארוכה לאחר מכן מונה שנער למנכ"ל קשת ואחר מכן הצטרפה גם יוהנה לקשת, בתפקיד יועצת לענייני תוכניות.

פרנר, מחלוצות ענף הטלוויזיה בישראל, נפטרה לפני למעלה משבועיים ממחלת הסרטן בגיל 67. פרנר החלה את דרכה המקצועית בטלוויזיה החינוכית ובמשך השנים התקדמה ממגישת תוכנית למפיקה, ובהמשך לתפקיד מנהלת התוכניות של הטלוויזיה החינוכית, תפקיד אותו מילאה עד שנת 1993.

בתקופתה של פרנר בקשת היא היתה מעורבת במספר רב של סדרות, בהן "בת ים ניו-יורק", "שמש", "הפוך" "הבורגנים" "לתפוס את השמיים" "סיפורים קצרים על אהבה" ו"רוח קדים". עם פרסום המכרז לערוץ המסחרי החדש פרשה פרנר מקשת, והקימה יחד עם רוני אלגרנטי, שותפה בחברת מדיאנה, ויחד עם אנשי העסקים יוסי מימן, אלפרד אקירוב, אהרון דברת ודב תדמור, את קבוצת "ישראל 10" הראשונית, שלימים זכתה במכרז. פרנר ואלגרנטי (שהחזיקו ב-6.5% ממניות הערוץ) מונו לתקופה קצרה למנכ"לים משותפים של ערוץ 10.