ח"כ יאיר פרץ בעקבות עמרי שרון: יודה בכתב אישום מתוקן במסגרת עיסקת טיעון

פרץ מואשם כי ניסה לקבל במירמה תואר אקדמי מאוניברסיטת בר-אילן ומשלוחת ברלינגטון

חה"כ יאיר פרץ, המואשם כי ניסה לקבל במירמה תואר אקדמי מאוניברסיטת בר-אילן ומשלוחת ברלינגטון, הגיע לעיסקת טיעון עם הפרקליטות, במסגרתה יודה בכתב אישום מתוקן הכולל עבירת קבלת דבר במירמה.

במסגרת העיסקה, יימחק מכתב האישום האישום הראשון הנוגע לניסיון להשיג תואר מאוניברסיטת בר-אילן, וכן יימחקו עבירות שוחד והפרת אמונים, בהן הואשם במסגרת האישום השני, המתייחס לניסיון לקבל תואר משלוחת ברלינגטון.

על פי אישום זה, ניסה פרץ לקבל תואר אקדמי, באמצעות הגשת עבודה לשלוחת ברלינגטון, שלא לו.

בכך הוא מואשם בקבלת דבר במירמה.

פרץ, המיוצג בידי עו"ד יהודה וינשטיין, יבקש אי הרשעה ותסקיר קצין מבחן. המדינה מנגד, תבקש להרשיע אותו ולהטיל עליו מאסר על תנאי וקנס. כמו כן, המדינה תטען כי יש בעבירה קלון.

נזכיר כי, על-פי כתב האישום, בספטמבר 1997 פנה פרץ ליוסי גבאי וסיפר לו שהוא מעוניין בתואר ראשון מאוניברסיטה כלשהי, בלי לעמוד בדרישות האקדמאיות שלה ואף מבלי להירשם אליה כדין.

גבאי פנה לאברהם קלינגר, לו קשרים באגף ההשתלמויות בבר-אילן, והפגישו עם פרץ, והשניים קשרו קשר להשגת התואר הכוזב. לדברי התביעה, בספטמבר-דצמבר 1997 האיץ פרץ בקלינגר להשיג את התעודה, והם סיכמו שעם העברתה לפרץ יקבל קלינגר 10 אלפים שקל.

כמקדמה נתן פרץ לקלינגר 1,500 שקל. בסופו של דבר לא העביר קלינגר את התעודה הכוזבת. בסעיף זה מואשם פרץ בניסיון לקשירת קשר להשגת מטרה אסורה.

באישום השני נטען שבפברואר 1998, לאור התעניינות פרץ בלימודים בשלוחת אוניברסיטת ברלינגטון, נפגש עם אברהם אבן-חן, מנכ"ל חברת מודום, שהפעילה את השלוחה, וקיבל ממנו טפסי הרשמה לתואר ראשון בפסיכולוגיה.

פרץ נרשם ואחרי שלושה חודשים קיבל אישור זכאות לתואר. על-פי האישום, אבן-חן איפשר לו ללמוד בלי לשלם שכר לימוד - 25 אלף שקל - ופרץ ידע שהפטור ניתן לו בשל מעמדו הציבורי, ואיפשר לאבן-חן להמליץ על השלוחה בפני פעילי ש"ס בלשכתו במשרד העבודה.

לאחר רישום לשלוחה, ביקש פרץ מאבן-חן לעיין בדוגמאות של עבודות אקדמאיות והופנה לספריה של מודום. מנהל הספרייה תודרך לתת לפרץ לקחת עבודות לעיון.

פרץ הגיע לספריה עם עוזריו ונטל עבודות גמר של תלמידה בשלוחה ועבודות של תלמיד נוסף, שהושארו בספריה כדוגמא לעבודות מצטיינות.

הוא הגיש את העבודות לאחר שהחליף את עמוד השער, כאילו העבודות הוכנו על-ידו כדין. לאחר קבלת התואר העביר פרץ את התעודה למשרד החינוך, וקיבל במירמה הכרה רשמית בתואר. בבקשה כתב שלמד ב-1997-1996, אף שנרשם רק ב-1998.

לאחר קבלת התואר כתב באתר האינטרנט של הכנסת שיש לו תואר ראשון מאוניברסיטת ברלינגטון. בסעיף אישום זה הואשם פרץ בקבלת דבר במירמה והפרת אמונים.