העבר העסקי של גאידמק

ראש המוסד לשעבר, האלוף (מיל') ח"כ דני יתום, לא מסתיר את עברו העסקי המשותף עם ארקאדי גאידמק - גם לא אחרי חקירתו של זה בחשד להלבנת הון * ומנכ"ל שטראוס לשעבר, קובי לוי, מתחיל היום את תפקידו כמנהל הגלובלי של חטיבת התמציות בפרוטרום

השותף ההיסטורי של יתום

* ראש המוסד לשעבר והיום חבר ועדת הכספים, האלוף (מיל') ח"כ דני יתום (עבודה), לא התאמץ אתמול (ג') להסתיר את עברו העסקי הקצר והמשותף עם ארקאדי גאידמק. גם לא אחרי חקירת המיליארדר במשטרה בחשד להלבנת הון. זה קרה בסוף העשור הקודם.

יתום מספר ברצון שגאידמק היה שותפו בחברה לייעוץ אסטרטגי, אותה הקים לאחר שסיים את תפקידו במוסד. החברה סיפקה שירותים למדינות זרות, בין השאר קזחסטן. השותפות התפרקה יחד עם החברה כעבור 8 חודשים,

כשאהוד ברק הזמין את יתום לעבוד לצדו כראש המטה המדיני-ביטחוני בלשכת רה"מ. "גאידמק לא היה כל כך עשיר באותו זמן", נזכר יתום, "אבל למרות שהוא נראה בסדר לא לקחתי סיכונים".

הם לא חתמו על חוזה השותפות לפני שיתום חקר עליו במשטרה, בשב"כ ואפילו במוסד. התוצאה: "כולם אמרו שהוא נקי ונתנו לי אור ירוק". (צבי לביא)

קובי לוי מטייל

* היום (ה') יתחיל מנכ"ל שטראוס לשעבר, קובי לוי, בתפקידו כמנהל הגלובלי של חטיבת התמציות בחברת פרוטרום, המנוהלת בידי אורי יהודאי. החטיבה השנייה המרכזית בחברה היא חטיבת חומרי הגלם. לוי ינהל פעילות כשתחתיו 15 מנכ"לים ברחבי העולם ובישראל, כולל בסין ובמזרח אירופה, בחטיבה המהווה כ-70% מפעילות פרוטרום.

לוי היה עד לאחרונה מנכ"ל רב בריח, תפקיד בו שימש פחות משנה, לאחר 17 שנים בשטראוס, מהן 5 כמנכ"ל עד למיזוגה עם עלית. קובי לוי מבלה את הימים האחרונים שלפני כניסתו בתפקיד בטיול משפחתי באיטליה, לפני שיצלול שוב לתוך עבודה במסגרתה תראה אותו המשפחה הרבה פחות ביחס לחודשים האחרונים, מאז עזב את רב-בריח.

בתקופה האחרונה שימש לוי דירקטור במספר חברות וכן כיו"ר קליל וכיועץ לכמה חברות. הוא הספיק גם לטייל בעולם ולעסוק בספורט אתגרי, במיוחד בגלישת גלים ורכיבה. (הדס מנור)