עתירה לבג"ץ מבקשת להשוות את המס על רכב היברידי שנפח מנועו גדול מ-3,000 סמ"ק, לזה המוטל על רכב עם נפח מנוע קטן יותר - 40%.
ישראל אליהו, בנו של שלמה אליהו, ביקש לייבא בייבוא אישי רכב היברידי עם מנוע של 3,300 סמ"ק. המס על רכבים היברידיים הוא 40% (במקום 95% ברכבי בנזין), אך ההנחה מוענקת לנפח מנוע של עד 3,000 סמ"ק.
מס הקנייה על רכב היברידי הופחת, כהמלצת אגף המכס והמע"מ, כדי לעודד שימוש ברכבים פחות מזהמים. הצו, נטען, לא ציין הגבלה של 3,000 סמ"ק, וזו התקבלה מתוך שיקולים זרים.
שלטונות המכס הסבירו את ההגבלה, כי "התועלת למשק מהפחתת המס על כל נפחי המנוע מוטלת בספק". לדברי אליהו, ההסבר אינו עולה בקנה אחד עם התרעת המחוקק.
לעתירה מצורף מכתב משר התחבורה לאגף המכס והמע"מ, לפיו "יש לבדוק מדוע להגביל את הורדת המס ברכבים עם נפח מנוע קטן מ-3,300 סמ"ק".
לדברי העותר, באמצעות עורכי הדין טל שחר ואמיר גולדפרב, אי-המענה של איתן רוב מדבר בעד עצמו כי אין מענה ואין מנוס מקבלת העתירה. (בג"ץ 11028/05).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.