"בזמן האחרון יש נטייה ל'עליהום' על דירקטורים"

רו"ח אהרן זהר, שעסק בנושא אחריות דירקטורים בתיק קלאבמרקט: "כונסים, מפרקים ועו"ד המייצגים נושים נוטים להאשים דירקטורים גם בטעויות עסקיות"

"בזמן האחרון יש נטייה ל'עליהום' על דירקטורים. כונסים ומפרקים, או עו"ד המייצגים נושים, נוטים להאשים דירקטורים גם בטעויות עסקיות".

כך אומר רו"ח אהרן זהר, שעסק בנושא אחריות דירקטורים בתיקי קלאבמרקט, המשביר לצרכן ונגה אלקטרוניקה.

לדברי זהר, "טעויות עסקיות יכולות לקרות. בכל עסק יש סיכון, אך אם הדירקטור דאג לקבל את כל המידע, אין לבוא אליו בטענות".

לדבריו, ברוב המקרים בהם מנסים להאשים דירקטורים, אין לכך בסיס: "זו אווירה שיוצרים אנשים, שרוצים להעשיר קופת פירוק, או שמייצגים נושים".

"טוענים שיש הבדל דק בין רשלנות לחוסר רשלנות, אך ההבדל הוא מהותי. דירקטור שישתתף בישיבות ויבקש מידע, לא נהג ברשלנות.

"אם הוא יבקש מידע ולא יקבל, האחריות היא של החברה. אם הנהלה פעילה לא מביאה לדירקטורים מידע נכון, האחריות עליה.

"דירקטור צריך להתכונן לישיבות, ואם המידע נראה לו בלתי-מספק, עליו לבקש השלמה; אם אינו מבין את מהות העיסקה, עליו לבקש הסבר.

"דירקטורים כיום חשופים יותר. הדרישות מהם רחבות יותר, יש עלייה בעמלות הביטוח. מי שמתמנה לדירקטור ללא הכשרה מתאימה, לוקח על עצמו סיכון גדול".