תדיראן סוללות תספק לחברת נפטון האמריקאית סוללות ליתיום למוני מים ב-30 מיליון דולר

ההסכם הנוכחי הוא לתקופה של ארבע שנים; תדיראן סוללות זכתה לפני כשנה בהזמנה ראשונה מנפטון בהיקף של 5 מיליון דולר

תדיראן סוללות הודיעה היום (רביעי) כי היא זכתה בהזמנה של חברת נפטון (Neptune) האמריקנית, יצרנית של מערכות מוני מים, לאספקת סוללות ליתיום למערכות AMR (Automatic Meter Reading), בהיקף של 30 מיליון דולר לתקופה של ארבע שנים.

במסגרת ההזמנה תספק תדיראן סוללות לנפטון את סוללות PulsesPlus, שהן פרי פיתוחה וכוללות תאי ליתיום (Lithium Thionyl Chloride) וקבל HLC (Hybrid Layer Capacitor).

טכנולוגיה זו מהווה פריצת דרך עולמית בשל יכולתה לספק אנרגיה בצפיפות גבוהה ומתחי עבודה גבוהים תחת זרמי פריקה בפולסים גבוהים.

לסוללות ה- PulsesPlus יכולת פעולה בטווח טמפרטורות רחב מאד של החל ב-40ºC- ועד +85ºC ושעורי פריקה עצמית נמוכים במיוחד (פחות מ-0.5% בשנה). לסוללה משך פעולה של 10 עד 20 שנה, תוך עמידה בתנאי סביבה קיצוניים במיוחד ושמירה על בטיחות מקסימלית.

תכונות אלו הופכות את סוללות ה-PulsesPlus למתאימות במיוחד ליישומים כגון מוני חשמל, גז ומים, תגים אלחוטיים לגבייה אוטומטית בכבישי אגרה, ציוד רפואי, מערכות איתור ואיכון רכבים במצוקה ויישומים צבאיים שונים.

לפני כשנה קיבלה תדיראן סוללות הזמנה נוספת, אף היא מחברת נפטון, לאספקת סוללות ליתיום למערכות מוני מים בהיקף של 5 מיליון דולר.

יגאל כרמי, מנכ"ל תדיראן סוללות, מסר כי ההזמנות מחברת נפטון מהוות נדבך נוסף בביסוס מעמדה של החברה כמובילה בפיתוח וייצור סוללות ליתיום לתעשיית מוני החשמל הגז והמים. כרמי הוסיף כי בסוללות הליתיום טמון פוטנציאל עסקי רב והן שאפשרו את פריצתה של החברה לשוקי העולם שהיקפם נאמד במאות מיליוני דולרים.