טנק המרכבה מניב פירות: גידול בהכנסות של 200 מיליון דולר בשנת 2005

הסכנה האמיתית היחידה למימוש היצוא של מערכות טנק המרכבה היא המחסור המתמשך בעובדים מקצועיים

פרויקט טנק המרכבה מניב דבידנדים לתעשייה הישראלית. בשנת 2005 גדל ייצוא מערכות טנק המרכבה לסוגיהן בכ-10%, להיקף כ-200 מליון דולר ונוספו כ-250 עובדים חדשים, כ-5% מ-4,760 עובדים שהועסקו בפרוייקט המרכבה ב-2004. רוב העובדים שנוספו הם חוקרים ומהנדסים בתחום המו"פ, פיתוח מערכות הטנק ויישומים חדשניים.

כיום מועסקים בפרוייקט כ-5,000 עובדים ישירים וכ-5,000 עובדים בצורה עקיפה ב-220 מפעלים המבצעים עבודות עבור התעשיה הבטחונית, 90% מהם בפריפריה.

להערכת התאחדות התעשיינים, ב-2006 צפוי גידול של 50% בייצוא מערכות טנק המרכבה, להיקף כ-300 מליון דולר. עפ"י הערכתם, תוך שנתיים, ב-2007, יוכפל ייצוא מערכות הטנק להיקף כ-400 מליון דולר כשלייצורן יצטרפו כ-2,000 עובדים חדשים.

לדברי מנהל איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים, יהודה היימן, "הסכנה האמיתית היחידה למימוש הייצוא של מערכות הטנק, היא מחסור מתמשך בעובדים מקצועיים". המחסור הוא בעיקר ברתכים, מסגרים, בקרי איכות, קווני ומפעילי מכונות C.N.C ומבקרי איכות.

היימן העריך כי ב-2006 יגדל מספר המועסקים ישירות בפרויקט ב-20%, דהיינו תוספת של 1,000 עובדים וב-2007 יתווספו 1,000 עובדים נוספים.

מחר (ג') תקיים התאחדות התעשיינים מפגש בין תעשיינים ומפעלים המייצרים את מערכות הטנק, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל, האלוף משה קפלינסקי, במטרה להתעדכן בתוכניות מערכת הביטחון לפרויקט טנק המרכבה בכל הקשור להיקף ההצטיידות, אופן הייצור וקצב הייצור השנתי בפרויקט בו הושקעו עד כה מיליארדי שקלים בבניית תשתית לייצור הטנק.

במפגש צפויים להשתתף כ-60 תעשיינים ממפעלים המשתתפים בפרויקט. בהם, מנכ"ל תעש, אבי פלדר, מנכ"ל סולתם, משה חרש, מנכ"ל אורדן, שלמה פסי, נציג אלביט מערכות, יהודה אדמון, מנכ"ל אופיר אופטרוניקה, יעקב זרם, מנכ"ל אורלייט, חיים בוצר, נציג סימת תעשיות, עמרם שחר ומנכ"ל קינטיקס, קינן רפאלי.