הבית של ד"ר בן דוד

ד"ר דן בן-דוד, ה"רכש" החדש של מפלגת קדימה, כמעט והצטרף לפני מספר שבועות לשורותיו של עמיר פרץ * אורנה אנג'ל, המנכ"לית של נמל תל-אביב, החליטה להתמודד לפריימריס של מפלגת העבודה * ומנהל רשות המיסים החדש, ג'קי מצא, לא מבזבז זמן

הבית של ד"ר בן דוד

* כמצוות השעה, המפלגות מחפשות דמויות חברתיות - עם ובלי מירכאות - על מנת להציבן ברשימותיהן לכנסת. לא בטוח שזה יהיה הנושא המרכזי בשלושת החודשים שנותרו, אבל בוודאי יספק לנו לא מעט אנקדוטות. אריאל שרון, המותקף נמרצות בידי עמיר פרץ כמי שנתן את ידו למדיניות הכלכלית של בנימין נתניהו, הציג השבוע את הרכש החדש שלו בתחום החברתי: ד"ר דן בן-דוד.

אלא מה? גלי צה"ל גילה היום (ד'), כי בן-דוד לא החליט מיידית שהוא הולך דווקא קדימה. זה לא שהוא חשב ללכת אחורה, אבל בהחלט היו לו מחשבות על ביצוע תפנית או על יציאה לעבודה. ומעשה שהיה - כך היה.

לפני חצי שנה, מסר העיתונאי עמית סגל, הצטרף בן-דוד למפלגת "תפנית" בראשותו של אלוף (מיל.) עוזי דיין, וביקש את המקום השני ברשימה לכנסת, אך דיין דחה את הבקשה. וזאת לדעת: העלאת אחוז החסימה ל-2%, משמעה ככל הנראה שסיעת מינימום בכנסת הבאה תהיה בת שלושה ח"כים, כך שבן-דוד ביקש מקום שאו שיהיה ריאלי - או שיהיה חסר משמעות.

לפני מספר שבועות החליט בן-דוד שהמקום המתאים לו הוא מפלגת העבודה. הוא התפקד למפלגה והוציא מכתב לחבריה: "אין ולא היה במפלגת העבודה כלכלן מקצועי בעל תואר שלישי כמוני". אבל גם הנישואים הללו לא נמשכו יותר מדי זמן. בן-דוד אומר, לדברי גל"צ, שעמיר פרץ לא הסכים להיפגש איתו; בעבודה אומרים שהוא רצה להיות ברשימת המומלצים של היו"ר. כך או כך: השבוע, כאמור, נחת בן-דוד בקדימה, תחנה שלישית בקריירה פוליטית של חצי שנה בלבד.

ומה אומר בן-דוד? שלשום הוא כתב במאמר שפרסם באתר האינטרנט שלו: "השחיתות הציבורית בישראל הגיעה לממדי מגיפה, פוגעת בכל מערכות השלטון. מדובר במוסר הולך ומידרדר בקרב נבחרי והציבור". והיום הוא אומר לגל"צ: "החלטתי להיכנס לפוליטיקה כדי לקיים תוכנית עבודה ולא כדי לקיים מסגרת זו או אחרת. חיפשתי את האפיק הטוב והמתאים ביותר ומצאתי אותו בקדימה".

ויש עוד הערת שוליים: עמית סגל שאל את בן-דוד, כיצד הוא מרגיש להיות במפלגה אחת עם עומרי שרון, לאור דבריו על השחיתות השלטונית. בן-דוד פקח עיניים תמהות: מה, עומרי שרון הוא בעל תפקיד בקדימה?! אלא - מגלה סגל - מי שהכניס את בן-דוד לקדימה היה אחד בשם... עומרי שרון. (איתמר לוין)

מצא זמן

* מנהל רשות המיסים החדש, ג'קי מצא, לא מבזבז זמן. הוא אמנם נכנס לתפקידו רק השבוע, אבל כבר הספיק לקיים פגישות היכרות עם העובדים במטה רשות המיסים בגבעת שאול. המפגש עם העובדים הוא במסגרת המדיניות של מצא, לצאת לשטח וללמוד מקרוב על הנעשה באגפים ובמשרדים השונים ברשות המיסים. מצא הבטיח עם כניסתו לתפקיד, כי יקדיש יומיים בשבוע למפגשים עם כל עובדי הרשות ברחבי הארץ. חלק מהמפגשים יהיו פרטניים, וחלק יהיו במסגרת קבוצתית. (הדס מגן)

אשת עבודה

* אורנה אנג'ל, המנכ"לית של נמל תל-אביב, החליטה לשים את העסק בצד, ולהתמודד לפריימריס של מפלגת העבודה, תחת הסיסמה "אשת עבודה".

למרות ההשתייכות המפלגתית שלה, היא קיבלה באחרונה הצעות לעזרה בקמפיין גם ממועמדים ממפלגות מתחרות, כמו רוחמה רונן ויו"ר הדירקטוריון של הנמל, אמי פלנט, שהוא בכלל איש ליכוד, שהציע להסיע אותה למפגשים ולכנסים שהיא עושה עכשיו ברחבי הארץ.

את אורנה, שיצאה לחופשה ללא תשלום, יחליף רוני וולף הסמנכ"ל.

בכנס שנערך לנשים שמתמודדות לפריימריס בעבודה, אמרה אורנה: "אם אישה יכולה לנהל בהצלחה פרויקט כמו הנמל, אני בטוחה שאנחנו נצליח לנהל גם מפלגה".